سرنوشت محصولات کشاورزی برگشت خورده چه می گردد؟

به گزارش مجله پیوند، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اگر محصول کشاورزی صادراتی برگشت بخورد،معدوم می گردد.

سرنوشت محصولات کشاورزی برگشت خورده چه می گردد؟

خبرنگاران ساری - زاغی گفت:برای صادرات محصولات کشاورزی باید شرایط کشور های مقصد را رعایت کنیم و اگر محصولی برگشت بخورد معدوم می گردد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مسولیت بررسی بررسی سموم را بر عهده دارد و بخش گواهی بهداشتی یعنی آفات و بیماری های قرنطینه ای بر عهده جهاد کشاورزی است.

کشور های روسیه و اتحادیه اوراسیا شامل قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و ارمنستان گواهی بررسی به جامانده سموم را برای واردات محصولات ایرانی درخواست کردند.

طبق نامه ای ای که معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور به همه استان ها ارسال نموده محصول کیوی و خشکبار احتیاجی به بررسی سموم ندارند.

به گفته زاغی کیوی یکی از محصولات سالم استان بوده و هیچگونه حشره کشی روی آن استفاده نمی گردد و با استفاده از روش های کنترل غیرشیمیایی با آفات آن که مهم ترین آن آفت قرنطینه ای سپردار سفید توت است مبارزه می گردد.

روسیه مهمترین شریک تجاری مازندران است به گونه ای که از مجموع 404 هزار تن کالای صادراتی مازندران در 9 ماه گذشته 232 هزار تن کالا به ارزش 42 میلیون و 852 هزار دلار به روسیه صادر شده است.

به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران محصولاتی تازه خوری مثل گوجه فرنگی، خیار یا پرتقال احتیاج به بررسی بررسی سموم دارند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1437

به "سرنوشت محصولات کشاورزی برگشت خورده چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت محصولات کشاورزی برگشت خورده چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید