سه طرح دانشگاهی برای توسعه صنعت دریایی

به گزارش مجله پیوند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میخواهد با یاری دانشگاه و ارتباط با صنعت در جهت توسعه صنعت دریایی برآید.

سه طرح دانشگاهی برای توسعه صنعت دریایی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهاد هایی است که در کنار دیگر بازیگران این عرصه ایستاده و کوشش می نماید تا نقشی موثر در توسعه فناورانه صنعت دریایی داشته باشد.

صنعت دریایی ایران از جمله صنایع با سابقه و راهبردی کشور است که با وجود منابع و ظرفیت های بالقوه اش آنطور که باید توسعه پیدا ننموده و ارتقاء نیافته است. ایران با داشتن حدود 5 هزار و 800 کیلومتر خط ساحلی و قراردریافت در کنار خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر یک کشور دریایی محسوب می گردد. استفاده از توانمندی های موجود در این حوزه می تواند در اقتدار مالی، سیاسی، علمی و نظامی کشور نقش داشته باشد.

گروه دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا به عنوان یکی از بازیگران این عرصه، راستا ورود فناوری های نوین را به این حوزه هموار کند. به همین دلیل با یاری دریافت از توان و تخصص دانشگاهیان به این حوزه ورود نموده است و در تعامل با آن ها سعی می نماید این ظرفیت علمی را به صنعت پیوند زند.

این کار را هم با راه اندازی مراکز نوآوری دریایی در سه دانشگاه، حمایت از سرانجام نامه های دانشجویی و جذب اساتید و فارغ التحصیلان در شرکت های دانش بنیان و خلاق عملیاتی نموده است. با این کار، توسعه فناورانه صنعت دریایی در راستا درست پیشرفت فناورانه قرار می گیرد و گسترش می یابد. ظرفیت هایی که با شناسایی نیازها، پاسخی فناورانه برای آن ها می یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1155

به "سه طرح دانشگاهی برای توسعه صنعت دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه طرح دانشگاهی برای توسعه صنعت دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید