شرکت امنیتی تامین کننده تجهیزات نظامی آمریکاییها در عین الاسد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی به تشریح فعالیت شرکت امنیتی که مأموریت امور لجستیک و انتقال تجهیزات نظامیان آمریکایی به پایگاه عین الاسد در غرب الانبار را دارد، پرداخت.

شرکت امنیتی تامین کننده تجهیزات نظامی آمریکاییها در عین الاسد

این منبع اعلام کرد: پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در منطقه هیت در غرب الانبار بزرگترین شرکت امنیتی آمریکایی موسوم به کی بی آر را در خود دارد که مأموریت انتقال تجهیزات نظامی و دیگر تحرکات را دارد.

به گفته منبع عراقی، علاوه بر شرکت امنیتی مذکور چندین شرکت امنیتی آمریکایی دیگر هم برحسب تخصصشان در این امر دخیل هستد.

منبع عراقی اعلام کرد: این شرکت های امنیتی بدون اطلاع مقامات عراق هر گونه تسهیلات لازم را از نظامیان آمریکایی دریافت می نمایند.

پایگاه عین الاسد هر چند وقت یکبار شاهد نقل و انتقال تجهیزات جنگی از سوی شرکتهای امنیتی آمریکایی است.

شرکت مهندسی آمریکایی KBR خلاصه شده Kellogg Brown & Root مسئولیت انتقال تجهیزات و ادوات جنگی و سایر ملزومات نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد را برعهده دارد.

این شرکت آمریکای برای فعالیت در زمینه اجرای پروژه های ساخت وساز، توسعه املاک و مستغلات، احداث پالایشگاه نفت و کارخانجات شیمیایی، توسعه میادین نفتی، اجرای زیرساخت های شهری، همچنین ارائه خدمات مهندسی، خدمات پشتیبانی و نیز ارائه نیروهای مسلح خصوصی، معروف است.

این شرکت پیشتر یکی از شاخه های شرکت هالیبرتون در هیوستن بود اما در سال 2007 از هالیبرتون تفکیک شد و هم اکنون دفتر مرکزی آن، در هیوستون، تگزاس واقع شده است. شرکت KBR و سایر شرکت های زیرمجموعه هالیبرتون، در طول جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام و حمله سال 2003 آمریکا به عراق، قراردادهای زیادی با وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا امضا و اجرا نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 905

به "شرکت امنیتی تامین کننده تجهیزات نظامی آمریکاییها در عین الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت امنیتی تامین کننده تجهیزات نظامی آمریکاییها در عین الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید