ضوابط بغل نویسی خودرو ها تشریح شد

به گزارش مجله پیوند، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ضوابط بغل نویسی خودرو های شرکت های خصوصی را تشریح کرد.

ضوابط بغل نویسی خودرو ها تشریح شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود قاسمیان معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شرایط و ضوابط بغل نویسی خودرو ها اظهارداشت: نصب هرگونه علائم و پلاک های متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هرنوع آگهی، نوشته، عکس بر روی بدنه درونی و بیرونی و شیشه های وسایل نقلیه ممنوع است مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی کشور و به تصویب وزیر کشور خواهد رسید در این خصوص هم ضوابط مربوط به تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سوی وزارت کشور صادر شده است و پلیس هدایت و رانندگی ناجا مسئولیت صدور مجوز بغل نویسی برای خودرو های وابسته به شرکت های خصوصی را برعهده دارد.

وی بیان داشت:همانطور که معین است عدم توجه به جلو در بروز تصادفات جزء علل اصلی بوده که طی چند سال اخیر درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. یکی از عواملی که باعث عدم توجه به جلو و حواس پرتی در زمان رانندگی به ویژه برای سایر رانندگان و حتی عابران پیاده را فراهم می نماید، وجود اشکال و تصاویر تبلیغاتی خارج از ضوابط برروی خودرو ها می باشد.

وی اضافه نمود:در حال حاضر پلیس هدایت و رانندگی برای ارائه خدمات به شرکت های درخواست نماینده نصب بغل نویسی این آمادگی را دارد برابر دستورالعمل صادره با دریافت مدارک لازم نسبت به صدور مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن برای درخواست هایی که مدارک کامل داشته باشند، اقدام لازم را به عمل آورد. شرکت هایی که خودرو های وابسته به آنان در استان محل فعالیت، تردد دارند باید به هدایت و رانندگی استان مراجعه نمایند و در صورتی که محدوده فعالیت آن ها در چند استان یا سراسر کشور باشد، مدارک را برای معاونت عملیات ترافیک پلیس هدایت و رانندگی ناجا ارسال کرده تا از این طریق مجوز صادر گردد.

مدارکی که شرکت ها باید ارائه نمایند شامل موارد زیر است:

1-ارائه نامه درخواست صدور مجوز بغل نویسی برای خودرو ها درفرم سربرگ شرکت با امضاء شخص مدیر عامل برای پلیس هدایت و رانندگی.

2- اصل اساسنامه شرکت همراه با کپی یا کپی برابر اصل شده محضری.

3- اصل گواهینامه ثبت علامت تجاری همراه با کپی یا کپی برابر اصل شده محضری.

4- آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی همراه با تغییرات آن.

5-تصویری واضح از علامت تجاری ثبت شده (لوگوی شرکت).

6-مدارک خودرو (برگه عدم خلافی - کپی شناسنامه خودروها)

7- چنانچه خودرو ها به نام شخص است قرارداد کاری بنام مالک خودرو و راننده مربوطه با شرکت الزامی است.

8-در زمان تمدید مجوز، ارائه عکس از چند دستگاه از خودرو ها الزامی است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور اضافه نمود: نکته قابل ملاحظه این است که پلیس هدایت و رانندگی برابر مقررات صرفا مجاز است علامت تجاری یا نام شرکت را برای نصب به عنوان بغل نویسی برروی خودرو ها تایید و مجوز را صادر کند و در صورتی که خودرو ها فاقد مجوز بوده یا ضوابط معین شده در مجوز در مورد محل نصب یا ابعاد را رعایت ننمایند و مرتکب تخلف شوند مامورین اجرائی در صورت مشاهده نسبت به صدور برگه جریمه اقدام خواهندکرد.

وی بیان داشت: همچنین به مراکز شماره گذاری ابلاغ شده از ارائه خدمات به خودرو هایی که دارای بغل نویسی بدون مجوز یا بدون رعایت ضوابط می باشند تا زمان اخذ مجوز یا برطرف اثر بغل نویسی جلوگیری به عمل آوردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 62

به "ضوابط بغل نویسی خودرو ها تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط بغل نویسی خودرو ها تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید