طراحی داخلی دفتری دوبلکس در بمبئی هند سایر مقالات

به گزارش مجله پیوند، در دنیای امروز که بازسازی و تعمیرات ساختمان فرایند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر بمبئی هند است.

طراحی داخلی دفتری دوبلکس در بمبئی هند سایر مقالات

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل آنالیز است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر وسیع به مساحت 2000 متر مربع و در سال 2018 ساخته شده است .

توضیحات کلی بازسازی

محل استقرار قدیمی این دفتر در یک ساختمان اداری تجاری چهار طبقه بود که طراحی این دفتر بسیار رسمی و غیر محبت آمیز و نمایانگر شرکتی نبود که مد نظر مدیران و کارکنان این شرکت بود . فضاهای این دفتر مملو از ایستگاه های کاری و پارتیشن های عظیم و بدون هیچ فضای تفریحی یا فضاهای گفت و گو های محبت آمیز بود . هم چنین منطقه ها کاری تاریک که با استفاده از لامپ ها روشن میشدند و نور طبیعی زیادی وارد این دفتر نمیشد.

اما پس از انتقال این دفتر به یک ساختمان تازه دوبلکس در بمبئی هند ، یک فضای عظیم و وسیع برای این دفتر طراحی شد . به علت موقعیت این ساختمان با طراحی پنجره های سرتاسری و عظیم که از همکف تا طبقه اول ایجاد شده اند ، تمام فضاهای داخلی و کاری این دفتر از نور طبیعی روز استفاده کافی را میبرند و باعث شده است این دفتر در تمام طول روز کاملا روشن ، درخشان و گرم باشد .در کنار این پنجره ها ، یک سقف شیشه ای عظیم بر روی فضای آتریوم قرار گرفته است که فضایی دل نشین و مطبوع را برای این دفتر به وجود آورده است .

آتریوم در دکوراسیون اداری

اما مجذوب کننده ترین بخش این طراحی دکوراسیون اداری برای کارکنان قسمت آتریوم این دفتر است . در جایی که پله های چوبی و فلزی این دفتر با حالتی نیم دایره و کشیده وجود دارد ، با قرار دادن مبلمانی راحتی و کاناپه هایی پارچه ای ، فضاهایی برای نشستن ، استراحت و گفت و گوهای محبت آمیز و صمیمی برای کارکنان دفتر ایجاد شده است که در زیر این نورگیر سقفی وسیع ، نور طبیعی روز روانه این محیط میشود و مجذوب کنندهیت این فضا را دوچندان میکند .در وسط این آتریوم هم با ایجاد یک باغچه ای وسیع که انواع گیاهان طبیعی گرمسیری در آن کاشته شده است ضمن اینکه میتوانند از نور طبیعی خورشید برای رشد و نموی این گیاهان استفاده کرد به طراوت و تازگی این آتریوم و دفتر می افزاید و احساس طبیعت وارد این ساختمان میشود . حضور در این قسمت افراد را به یاد جنگل های گرمسیری هند می اندازد .

نکات دکوراسیون اداری

تمرکز اصلی مجری دکوراسیون اداری ، دور ماندن از یک طراحی اداری رسمی و خشک بود . استفاده از متریال ها ، مواد ، نقوش و رنگ های متنوع و مجذوب کننده برای سطوح و مبلمان این دفتر برای دستیابی به این منظور یاری فراوانی نموده است .

استفاده از متریال سفید برای دیوار ها و سقف ، کفپوش های چوبی برای اتاق های کار و کفپوش سنگی برای ایستگاه های کاری ، استفاده از کاشی های سیاه و سفید با کنتراست بالا برای برجسته کردن نقاط قوت ، حضور درختچه ها و گیاهان متعدد در گوشه و کنار این دفتر ، حضور مبلمان کلاسیک و مدرن در نقاط خاص این دفتر برای اوقات استراحت های بین کار برای دور شدن از نشستن های متوالی پشت میز و جایگاه های کاری و حضور لامپ های ساده بر بالای میز های کار ، این دفتر را به فضایی راحت ، مناسب ، مجذوب کننده و گرم برای کارکنان تبدیل نموده است .

نکته جالب در طراحی دکوراسیون لوکس این دفتر این بود که بیشتر مواد و مبلمان ها به وسیله شرکت های هندی و محلی تهیه و فراوری شده اند . چراغ های سقفی از توزیع کنندگان محلی خریداری شده و تمام کاشی ها و سنگ های کف از فروشندگان محلی گرفته شده است . هم چنین تمام مبلمان ها ، کاناپه ها به وسیله طراحان و خیاطان محلی ساخته شده اند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1218

به "طراحی داخلی دفتری دوبلکس در بمبئی هند سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی دفتری دوبلکس در بمبئی هند سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید