طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور

به گزارش مجله پیوند، یکی از شرکت های فناور طرح جامعی برای تحول در صنعت ارائه نموده است که بر اساس آن با ایجاد ارتباط میان عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان فناوری، می توان تحولات عظیمی در صنعت ایجاد کرد.

طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور

سید اویس درگاهی، مدیر عامل این شرکت فناور در گفت وگو با خبرنگاران از طراحی و پیاده سازی راه چارهی برای حمایت و حفاظت از دارایی های مشهود و نامشهود محققان کشور اطلاع داد و گفت: این راه چاره در قالب طرح جامع با عنوان طرح تحول صنعت پیاده سازی شده است که اجرای آن می تواند منجر به تحول در صنعت به وسیله کاربردی کردن دستاوردهای فناورانه در صنعت گردد.

وی در این باره شرح داد: این طرح شامل تهیه سازوکار و ساختار بسیار دقیق، شفاف و از پیش معین شده برای تقسیم حداکثری منافع و آورده های اقتصادی طرح در بین مشارکت کنندگان در طرح های تحقیقاتی و فناورانه بر مبنای عدالت اجتماعی و کسب رضایت است.

درگاهی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح استفاده 100 درصدی از تسهیلات بانکی در صنعت می تواند صورت گیرد، یادآور شد: علاوه بر آن با این طرح بسترسازی جهت ورود مستقیم صنعت بیمه برای حمایت از فراوری، صنعت و مراکز تحقیقاتی با سازوکار و طرح نوآورانه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزایش راندمان را از دیگر مزایای این طرح جامع نام برد و افزود: این طرح امکان بسترسازی برای به کارگیری سیستم های هوشمند جهت بهره گیری حداکثری از متخصصین، اندیشمندان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت ها و مردم را فراهم خواهد نمود.

وی اتصال تمامی مراکز، اشخاص، ارگان ها به یکدیگر جهت ایجاد زنجیروار و پیوسته برای فراوری محصول بر حسب پیش احتیاج و درخواست، شناسایی احتیاجهای روز جامعه، شناسایی برترین راه چارهها جهت برطرف احتیاجها، بهره گیری از سیستم بیمه و بانکی مورد احتیاج طرح ها و فراوری محصول با نظارت استانداردهای مورد احتیاج را از جمله تحولات مد نظر این طرح جامع نام برد و گفت: قیمت گذاری با نظارت مستقیم کارگروه حمایت از فراوری و مصرف کننده، فروش مستقیم و سفارش گذاری شده و فروش رفته قبل از فراوری، ارائه خدمات احتاقتصادی پس از فروش مبتنی بر عیب یابی آنی و زنجیره ای و برطرف نواقص در نهایت ایجاد انقلاب صنعتی از دیگر تحولاتی است که انتظار می رود با اجرای این طرح ایجاد گردد.

درگاهی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در طرح جامع تحول صنعت این شرکت، امکان بهره گیری از مشاوران و نظارت متخصصین و مشاورین بر استانداردها و بعلاوه نظارت کمیته قیمت گذاری بر فراوری و عرضه محصول با کیفیت در راستای حمایت از مصرف کنندگان و فراوریکنندگان پیش بینی شده است.

وی افزایش میل مراکز تحقیقاتی به تحقیق بیشتر با حمایت های گسترده از آنها را از دیگر مزایای این طرح نام برد و گفت: جلوگیری از فعالیت های تحقیقاتی موازی و غیر قابل اجرا که نتیجه ای جز دلسردی نداشته و جایگزینی و راهنمایی تحقیقات به سوی برطرف احتیاج جامعه با مشارکت تخصص های مختلف و مورد احتیاج و هوشمندسازی هدفمند تحقیقات از دیگر ویژگی های این طرح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1491

به "طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید