طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای حرفه ای و خوشمزه

به گزارش مجله پیوند، گاهی وقت ها املت، آن هم املتی که سریع آماده گردد برترین گزینه برای صبح های روزمره است. پس اگر دوست دارید طعم خوشمزه و متفاوتی از املت را تجربه کنید که حال و هوای قهوه خانه ای داشته باشد و مثل طرز تهیه املت شاپوری تجربه متفاوتی برایتان ایجاد کند در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه املت با رب را آنالیز کنیم.

طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای حرفه ای و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه املت با رب

  • رب 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 4 عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن به اندازه لازم

طرز تهیه املت با رب

1. تفت دادن رب

اولین مرحله از طرز تهیه املت با رب این است که تابه مناسب را روی حرارت میانه قرار دهید و وقتی داغ شد رب گوجه فرنگی را داخل آن بریزید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید فقط حواستان باشد که به تابه نچسبد.

2. اضافه کردن تخم مرغ و پخت املت

حالا وقت اضافه کردن تخم مرغ هاست. ابتدا آن ها را در ظرفی شکسته سپس به تابه اضافه نموده و هم بزنید. حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید املت خوب بپزد. در این مرحله می توانید نمک و فلفل را اضافه کنید. این املت را عصر یا صبح در کنار بربری (نان معروف و خوش طعم ایرانی) میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه املت

اگر دوست دارید حال و هوای غذا خوردن در قهوه خانه را تجربه کنید تهیه املت با رب را حتما در منزل انجام دهید. فقط یادتان باشد بهتر است از ظروف روحی بهره ببرید تا املتتان کاملا حال و هوای املت قهوه خانه را داشته باشد و البته به نکات زیر هم دقت کنید.

انواع املت به سبک ایرانی

املت از آن دسته غذاهایی است که در جهان با مواد مختلف تهیه می گردد و معمولا جزو وعده صبحانه است و در دسته غذا با تخم مرغ قرار می گیرد. اگر دوست دارید با تهیه انواع صبحانه با تخم مرغ آشنا شوید می توانید مطلب انواع املت برای صبحانه و 10 صبحانه با تخم مرغ را در کتاب کاله بخوانید. از طرف دیگر املت اصیل معمولا با گوجه یا ترکیب گوجه و رب تهیه می گردد.

نکات مهم برای تهیه املت رب گوجه به سبک قهوه خانه ای

یکی از نکات جالب در خصوص املت های قهوه خانه ای این است که در این املت ها به هدر ندادن تخم مرغ بخاطر چسبیدن به ظرف اهمیت ویژه ای داده می گردد چون اگر دقت نموده باشید در املت رب گوجه قهوه خانه ها در حواشی ظرف تخم مرغی نچسبیده است. قهوه خانه چی ها برای این کار ابتدا سفیده تخم مرغ را در مرکز ظرف می ریزند و بعد هم می زنند تا خوب خودش را بگیرد در نهایت زرده را اضافه می نمایند و هم نمی زنند تا سفت گردد و بعد آن را با کل مواد ظرف قاطی می نمایند.

انواع غذا به سبک قهوه خانه

حالا که با تهیه املت با رب به سبک قهوه خانه آشنا شدید. نوبت آن است که طرز تهیه املت با گوجه رنده شده به سبک قهوه خانه و سوسیس تخم مرغ به سبک قهوه خانه را هم امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 25 آذر 1402 بروزرسانی: 25 آذر 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1755

به "طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای حرفه ای و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای حرفه ای و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید