فرانسه خواهان نظارت بین المللی در قره باغ

به گزارش مجله پیوند، دفتر ریاست جمهوری فرانسه درخواست کرد این کشور خواهان نظارت بین المللی بر اجرای آتش بس در جنگ قره باغ است.

فرانسه خواهان نظارت بین المللی در قره باغ

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو رئیس مشترک گروه مینسک با ماموریت نظارت بر مناقشه قره باغ به همراه واشنگتن و پاریس است اما آنها در توافق امضا شده از سوی روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای خاتمه دادن به شش هفته درگیری بر سر قره باغ دخیل نبودند.

از زمان برقراری آتش بس، روسیه مذاکراتی با ترکیه، هم پیمان کلیدی جمهوری آذربایجان و منتقد سرسخت گروه مینسک داشته که می تواند منجر به استقرار سربازان آنکارا در منطقه گردد.

دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از تماس هایی از سوی رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان بیان کرد: خاتمه درگیری ها باید اکنون اجازه از سرگیری مذاکرات با حسن نیت با هدف محافظت از مردم قره باغ و اطمینان پیدا کردن از بازگشت ده ها هزار نفر از مردمی که در هفته های اخیر از خانه هایشان فرار کردند، بدهد.

در فرانسه جمعیتی بین 400 تا 600 هزار ارمنی تبار وجود دارد. ماکرون کوشش نموده در جنگ جانب هیچ یک از طرفها را نگیرد اما در خانه با انتقاد مبنی بر اینکه کوشش کافی برای یاری به ایروان ننموده، روبرو شده است.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت: ما خواهان آن هستیم که گروه مینسک در مشخص نظارت بر آتش بس ایفای نقش کند.

این منبع بیان داشت، پاریس خواهان یک نظارت بین المللی بر آتش بس است، به نحوی که اجازه به بازگشت آوارگان، سازماندهی بازگشت شبه نظامیان خارجی به ویژه آنها که از سوریه آمده اند و شروع کردن مذاکرات بر سر شرایط قره باغ را بدهد.

پاریس پیشتر آنکارا را متهم به دامن زدن به بحران در قفقاز نموده بود.

این مقام اظهار داشت: ما درک می کنیم که روسها مشغول مذاکره با ترکیه ای ها درباره یک فرمول ممکنی هستند که ما خواهانش نیستیم، اینکه فرآیند آستانه را با هدف جدا کردن نقشهایشان در این منطقه حساس تکرار نمایند.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم یک طرف مینسک را داشته باشیم و در طرف دیگر آستانه. در یک مقطع روسها باید دست به انتخاب بزنند.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 744

به "فرانسه خواهان نظارت بین المللی در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواهان نظارت بین المللی در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید