لاوروف بر ضرورت کوشش برای ایجاد ثبات در قره باغ تأکید کرد

به گزارش مجله پیوند، وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با سرپرست نخست وزیری ارمنستان بر لزوم تداوم کوشش برای ایجاد ثبات در منطقه قره باغ تأکید کرد.

لاوروف بر ضرورت کوشش برای ایجاد ثبات در قره باغ تأکید کرد

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف پس از ملاقات با پاشینیان در نشستی خبری گفت: به طور مفصل درباره اوضاع قره باغ صحبت کردیم و بر پیشرفت حاصل شده و ایجاد ثبات در شرایط این منطقه تأکید کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم بازگشت اسرای جنگی، مین زدایی مناطق جنگی و تداوم کوشش سازمان های بین المللی در قره باغ، درخصوص اهمیت کارگروه سه جانبه مسکو، ایروان و باکو گفت: موفقیت این کوشش ها بر ایجاد شرایط لازم برای عادی سازی فضای کلی [منطقه] و برپایی همکاری سازنده در دوره پس از درگیری تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

لاوروف ضمن هشدار درخصوص سیاسی کردن فرایند برقراری صلح در قره باغ، بر لزوم همکاری روسای گروه مینسک جهت ایجاد فضای اعتماد تأکید کرد.

او در واکنش به اظهارات اخیر الهام علی اف رئیس دولت جمهوری آذربایجان گفت، هرگونه اظهاراتی که با توافقات حاصل شده میان باکو، ایروان و مسکو در تناقض باشد، نمی تواند به عنوان جایگزینی برای توافق فعلی در نظر گرفته گردد.

پاشینیان اخیرا استعفای خود را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی پیشنهاد داد. این سیاستمدار از برنامه خود برای ادامه انجام وظایف نخست وزیری تا زمان برگزاری انتخابات اطلاع داد.

نیکل پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد. پاشینیان درباره استعفای خود اظهار داشت: انتخابات مجلسی تنها در صورتی امکان پذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، مجلس منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می گردد.

از زمان امضای توافق انتها جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب مخالف و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواهان شدند اما او ضمن رد این فشارها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد. وی در روزهای گذشته در حالیکه مشغول ملاقات از یکی از مناطق این کشور بود با اعتراض ساکنان محلی روبرو شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1048

به "لاوروف بر ضرورت کوشش برای ایجاد ثبات در قره باغ تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف بر ضرورت کوشش برای ایجاد ثبات در قره باغ تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید