فعالیت های آموزشی دانشگاه ها از هفته آینده چگونه است؟ ، اعلام زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99

به گزارش مجله پیوند، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

فعالیت های آموزشی دانشگاه ها از هفته آینده چگونه است؟ ، اعلام زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

ابلاغیه کاهش تعرفه اینترنت هنوز عملیاتی نشده است

وزیر علوم در نامه ای به وزیر ارتباطات اعلام نمود: آنالیز های میدانی از دانشگاه ها نشان می دهد ابلاغیه کاهش تعرفه اینترنت به اپراتور های ارائه دهنده خدمات پهنای باند هنوز جنبه عملیاتی نیافته است.

مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد تمدید شد

طبق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، زمان و نحوه انجام مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در هفته اول اردیبهشت ماه به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه ها در مردادماه 99 شروع می گردد

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای اعلام نمود ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از مردادماه شروع می گردد.

ظرفیت پذیرش دوره های بدون آزمون دانشگاه ها کاهش یافت

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون از 461 هزار و 710 نفر به 391 هزار و 814 نفر تغییر نموده است.

امکان ثبت نام مجدد در آزمون دستیاری دندانپزشکی فراهم شد

مطابق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی روز های چهارم و پنجم اردیبهشت ماه 99 به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام شد.

ثبت نام مجدد آزمون دستیاری پزشکی از ششم اردیبهشت ماه شروع می گردد

مرکز سنجش آموزش پزشکی از معین مهلت مجدد ثبت نام برای چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اطلاع داد که داوطلبان مطابق آن می توانند در روز های ششم تا هشتم اردیبهشت ماه 99 با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

بیش از 90 درصد دانشگاه های دولتی قابلیت برگزاری کلاس های الکترونیک را دارند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم گفت: خوشبختانه امروزه افزون بر 90 درصد از دانشگاه های دولتی کشور می توانند آموزش الکترونیکی را به دانشجویان خود در سطوح مختلف ارائه نمایند.

جزئیات ادامه فعالیت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت جزئیات امورات آموزشی، برگزاری کلاس ها و فعالیت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 99 را اعلام نمود که مطابق آن فعالیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تا 30 فروردین همانند سایر مراکز دولتی استمرار دارد، ولی ضرورتی به حضور دانشجویان جهت ارائه آموزش های حضوری نبوده و دروس به صورت مجازی ارائه می گردد.

امکان حذف و طولانی تر شدن ترم در دانشگاه خوارزمی وجود ندارد

طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی پیرو تاکید و ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم، دستور هیات رییسه دانشگاه و نظرات اخذ شده از شورای بعضی دانشکده ها، اینگونه است که تا اعلام مصوبه رسمی دولت مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها و امکان برگزاری کلاس های حضوری، تمام درس های نظری همه مقاطع و همه اساتید (تمام وقت و مدعو) بصورت مجازی به وسیله سامانه مدیریت آموزش دانشگاه (سماد) به آدرس lms.khu.ac.ir برگزار می گردد و حذف ترم و یا طولانی تر کردن ترم به علت مسائل پشتیبانی کلاس ها و نبود امکانات ضروری رفاهی دانشجویان امکانپذیر نیست.

روزانه 30 گیگابایت محتوای آموزشی در سامانه مرکز الکترونیک دانشگاه تهران بارگذاری می گردد

امید فاطمی رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران با بیان اینکه به طور روزانه حدود 30 گیگابایت ویدئوی آموزشی در سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه بارگذاری می گردد که می تواند گنجینه آموزشی ارزشمندی برای تمام دانشجویان در آینده باشد، گفت: تقریبا باید 70 درصد دروس نظری به صورت انلاین ارائه شوند که خوشبختانه در دانشگاه تهران اینگونه است.

آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تدوین شد

سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا بر فعالیت دانشگاه ها مانند دیگر مراکز کشور تاثیر داشته است، گفت: در این راستا آیین نامه ای تدوین شده که نحوه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را معین نموده است. برنامه داریم در سال جدید به نحوی فعالیت کنیم که آثار مرتبط با بیماری کرونا به حداقل برسد و تاجایی که ممکن است فعالیت های مهم دانشگاه نیز متوقف نگردد.

پاسخ مسئولان شریف به ابهامات دانشجویان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف جلسه پرسش و پاسخ مجازی را پیرامون شرایط این دانشگاه با حضور داوود رشتچیان معاونت آموزشی؛ عماد فاطمی زاده معاونت دانشجویی؛ محمد ایزدی مدیر امور آموزشی؛ غلامرضا وثوقی مدیر تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.

مهلت حذف ترم در دانشگاه علامه طباطبایی 25 اردیبهشت ماه سرانجام می یابد

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تا 25 اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به حذف ترم یا حذف دروس خود اقدام نمایند.

تحویل نسخه چاپی سرانجام نامه ارشد دانشگاه امیرکبیر از فرآیند تسویه حذف شد

طبق اطلاعیه کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ﭘﯿﺮو ﻣﺼﻮﺑﻪ ﻫﯿﺎت رﺋﯿﺴﻪ و در راﺳﺘﺎی ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ در ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ و ﻣﺼﺮف ﮐﺎﻏﺬ، از ﻓﺮوردﯾﻦ ﻣﺎه 1399 ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻧﺴﺨﻪ ﭼﺎﭘﯽ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ از ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﺴﻮﯾﻪ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن ﺣﺬف ﮔﺮدﯾﺪه و ﺻﺮﻓﺎ ﻧﺴﺨﻪ دﯾﺠﯿﺘﺎل ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺪرج در وب ﺳﺎﯾﺖ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽﮔﺮدد.

شرایط تحویل سرانجام نامه مجازی در ترم جاری اعلام شد

دانشگاه الزهرا (س) اعلام نمود با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کووید 19 (کرونا) و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دانشجویانی که در مرحله تحویل سرانجام نامه به کتابخانه مرکزی دانشگاه برای انجام فرایند فارغ التحصیلی هستند، می توانند سرانجام نامه خود را با شرایط زیر مندرج در سایت دانشگاه الزهرا (س) به آدرس ایمیل [email protected] ارسال و پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 403

به "فعالیت های آموزشی دانشگاه ها از هفته آینده چگونه است؟ ، اعلام زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های آموزشی دانشگاه ها از هفته آینده چگونه است؟ ، اعلام زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید