قلعه فورگ درمیان در بارندگی ها آسیب پذیر است

به گزارش مجله پیوند، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، قلعه فورگ درمیان در بارندگی ها آسیب پذیر است.

قلعه فورگ درمیان در بارندگی ها آسیب پذیر است

علی شریعتی منش اضافه کرد: بدنه یکی از برج های قلعه تاریخی فورگ شهرستان درمیان بر اثر بارندگی های رگباری هفته گذشته تخریب شد و این در حالی است که بازسازی این اثر تاریخی از سال 1375 شروع شد و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: از سالهای گذشته برج های قلعه بازسازی شد و بخشهایی هم که تخریب شده را دوباره بازسازی و تا حدودی استحکام بخشی کردیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: اتفاق اخیر نیز در اثر بارش های هفته گذشته و ساختار خود برج بوده که یکی از قسمتهای یکی از برج های این اثر تاریخی تخریب شده است.

وی اضافه کرد: ناظر میراث فرهنگی پس از این اتفاق، از اثر تاریخی بازدید داشت تا با آنالیز های لازم و برطرف خطر، کار بازسازی و استحکام بخشی برج را شروع کنیم، چون این اثر در دامنه کوه واقع شده است و برج ها و دیوارها مرتفع تر است، آسیب پذیرتر است.

شریعتی منش گفت: سال گذشته اعتباری برای بازسازی این اثر اختصاص نیافته است و در بارندگی های چند سال قبل هم یکی از برج های قلعه تخریب شد.

وی گفت: سال گذشته تعدادی از خانه های اهالی روستای پایین دست قلعه را تخلیه کردیم تا در صورت وقوع حادثه به آنان آسیب نرسد، از تهران هم قول هایی برای بازسازی قلعه فورگ داشته ایم که برج تخریب شده هرچه سریعتر بازسازی گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: هرچند فرایند بازسازی قلعه تاریخی فورگ از سال 1375 هیچگاه متوقف نشد اما بازسازی کامل این اثر تاریخی نیازمند اعتبارات بیشتر است.

وی گفت: بازسازی قلعه فورگ همواره در برنامه های بازسازی این اداره کل بود بگونه ای از سال 1375 تا به امروز حدود یک میلیارد تومان در زمینه بازسازی و استحکام بخشی این اثر تاریخی هزینه نموده ایم.

شریعتی منش مطرح نمود: قلعه تاریخی فورگ یکی از قلعه های باشکوه در شرق کشور است که هر سال گردشگران داخلی زیادی بعلاوه گردشگران خارجی را به خود جذب نموده است.

وی با اشاره به بازسازی 40 اثر تاریخی از ابتدای امسال با اعتبار سه میلیارد تومان اضافه کرد: با اعتبارات نو که از مرکز اختصاص یابد، بازسازی تعداد بیشتری از آثار تاریخی استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1439

به "قلعه فورگ درمیان در بارندگی ها آسیب پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه فورگ درمیان در بارندگی ها آسیب پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید