ماهواره ها ملخ های بیابانی را کنترل می نمایند

به گزارش مجله پیوند، محققان چینی از داده های ماهواره ای برای نظارت بر ملخ های بیابانی استفاده می نمایند تا گسترش آنها را در کشور خود کنترل نمایند.

ماهواره ها ملخ های بیابانی را کنترل می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس گزارش آموزشگاه علوم چین (CAS)، محققان چینی از داده های ماهواره ای و داده های هواشناسی برای پایش ملخ های بیابانی و ارائه هشدارهای اولیه استفاده نموده اند.

محققان موسسه تحقیقات اطلاعات هوافضا چین، داده های ماهواره ای فراوری شده توسط ماهواره های سری Gaofen چین ، Landsat از ایالات متحده و Sentinel آژانس فضایی اروپا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها داده ها را با داده های هواشناسی جهانی و داده های آنالیز حفاظت از گیاهان ترکیب کردند و داده ها را با مدل پیش بینی آفت و تجزیه و تحلیل داده های عظیم در سکوی علوم زمین دیجیتال پردازش کردند.

آنها همچنین تحقیقات مربوط به توزیع زمانی و مکانی فراوری مثل ملخ های بیابانی و مهاجرت در آفریقا در ماه فوریه را انجام دادند و پیش بینی هایی در خصوص مهاجرت آنها به چین ارائه کردند.

نتایج نشان داد اگر ملخ های بیابانی در پاکستان و هند به طور مؤثر کنترل نشوند و به نپال و میانمار گسترش یابند، احتمالاً ملخ های بیابانی به چین نیز گسترش پیدا نمایند.

به گفته این تیم، چین باید نظارت پویا و هشدار زودهنگام از ملخ های بیابانی در مقیاس عظیم و اقدامات پیشگیری و کنترل مشترک را با سایر کشورها انجام دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 383

به "ماهواره ها ملخ های بیابانی را کنترل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره ها ملخ های بیابانی را کنترل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید