مشخصات باتری گلکسی Z Flip 3 فاش شد

به گزارش مجله پیوند، با توجه به خبرها و شایعه هایی که از مدت ها قبل تا به امروز پیرامون گوشی های تاشوی سامسونگ منتشر شده، به نظر می رسد شرکت کره ای میخواهد اواخر سال جاری از دو مدل جدید از آن ها که تحت عنوان گلکسی Z Flip 3 (یا Z Flip 2) و Z Fold 3 شناخته می شوند رونمایی کند. اما خبری که روز گذشته منتشر شد، در رابطه با Z Flip 3 است که طی آن از مشخصات باتری این محصول آگاه شدیم.

مشخصات باتری گلکسی Z Flip 3 فاش شد

سامسونگ در سال 2021 گوشی های متعددی را راهی بازار کرد اما همه آن ها یک گوشی میان رده یا پرچم دار با ظاهری معمولی و بدون نوآوری خاصی بودند. گوشی های تاشوی شرکت اما که از سال 2019 تا به امروز شاهد رونمایی از مدل های مختلفی از آن ها هستیم طبیعتا برای کاربران جذابیت بیشتری دارند چرا که ظاهری جذاب و طراحی بسیار نوآورانه ای دارند.

از همین رو شاید انتظارات برای رونمایی از گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که برای سری گلکسی S21 شاهد بودیم. همانطور که می دانید، سامسونگ دو مدل از گوشی های تاشوی خود را رونمایی نموده که هر دو مدل از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برخوردارند منتها از لحاظ ظاهری، Z Fold به شکل افقی و Z Flip هم به شکل عمودی جمع می شوند. در نتیجه مدل اول نمایشگر بیرونی و درونی بزرگتری به نسبت مدل دوم خواهد داشت که نمونه آن را هم در گوشی های فعلی شرکت شاهد هستیم.

تا به این لحظه خبرهای زیادی پیرامون مدل های جدید منتشر نشده و شاید این موضوع کمی کاربران را از هیجان بیندازد اما تازه سه ماه اول سال را پشت سر گذاشتیم و تا اواخر سال جاری زمان زیادی باقی مانده. هر چند این خبری که به تازگی منتشر شده شاید آن قدرها هم برایمان جذاب نباشد.

  • گلکسی Z Fold 3 احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید

با توجه به گواهی های مختلفی که برای گلکسی Z Flip 3 منتشر شده، به نظر می رسد این گوشی خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کردیم به مدل کنونی شباهت دارد. متأسفانه تمام خبرها این گوشی را با شماره مدل آن لیست نموده اند به همین خاطر سخت است بدانیم شرکت کره ای دقیقا این محصول را با چه نامی راهی بازار می نماید. اما با در نظر دریافت شباهتی که بین شماره مدل Z Flip 3 با مدل کنونی وجود دارد (SM-F711 و SM-F712 در مقایسه با SM-F700 و SM-F707)، می توان با اطمینان گفت این همان گوشی تاشویی است که انتظار داریم.

یکی از نقاط ضعف های مهم گلکسی Z Flip، طول عمر پایین باتری آن بود. شاید بزرگترین نقطه ضعف گوشی به حساب نمی آمد اما قطعا بخشی از چیز هایی بود که دوست داشتیم در مدل جدید شاهد بهبود آن باشیم. همین موضوع را در مدل 5G هم شاهد بودیم در حالی که پردازنده به کار رفته در آن از اسنپدراگون 855 پلاس مدل 4G به اسنپدراگون 865 پلاس تغییر کرد و قطعا احتیاج به یک باتری بزرگتر حس می شد.

  • جدیدترین پروژه مخفی سامسونگ گوشی تاشویی با دو لولا است

این دو گوشی از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی استفاده می کردند و طبق خبری که امروز منتشر شده، گلکسی Z Flip 3 (یا 2) هم از همین باتری بهره خواهد برد. از آنجایی که هنوز شرکت ها نتوانسته اند به فناوری ساخت باتری های انعطاف پذیر دست پیدا نمایند، نسل بعدی گوشی تاشوی سامسونگ متأسفانه پیشرفت خاصی در این بخش به نسبت قبل نخواهد داشت. احتمالا در این گوشی هم شاهد باتری دو سلولی خواهیم بود که ظرفیت آن ها در مجموع به 3300 میلی آمپر ساعت می رسد.

بدیهی است این میزان از ظرفیت در مقایسه با گوشی های سری گلکسی S21 که از باتری هایی با ظرفیت 4000 تا 5000 میلی آمپر ساعت بهره می برند بسیار کمتر است اما قبل از اینکه سامسونگ را به این خاطر سرزنش کنیم باید در نظر داشته باشیم که گوشی های تاشو محدودیت خاص خود را دارند. سامسونگ می تواند با افزایش ضخامت گلکسی Z Flip 3 ظرفیت باتری آن را اندکی افزایش دهد اما این کار اصلا جالب نیست و باعث می گردد گوشی اصلا خوش دست نباشد و وزن آن هم افزایش پیدا کند.

سؤال مهمی که پیش می آید، نام این محصول است. خبرگزاری های مختلف از نسل جدید گلکسی Z Flip به عنوان Z Flip 3 یاد کردند چون معتقد بودند سامسونگ می خواهد نام آن را با سری Z Fold مطابقت دهد. از طرفی بعضی دیگر معتقد بودند چون دو مدل کنونی فقط 5G و 4G هستند به همین خاطر این گوشی جدید Z Flip 2 نام خواهد داشت.

بعضی ها حتی از وجود مدلی تحت عنوان گلکسی Z Flip لایت می گویند مبنی بر اینکه این گوشی، مدل ارزان قیمت تری از سری محصولات تاشوی سامسونگ خواهد بود تا بدین ترتیب کاربران با بودجه محدود هم بتوانند تجربه استفاده از گوشی های تاشو را داشته باشند. از آنجایی هم که تا به امروز دو شماره مدل برای گلکسی Z Flip بعدی ذکر شده، می توان انتظار داشت این باتری 3300 میلی آمپر ساعتی برای مدل ضعیف تر استفاده خواهد شد و مدل دیگر باتری پرظرفیت تری خواهد داشت.

با این حال تا رونمایی از این گوشی ها مدت زمان بسیار زیادی باقی مانده و بدیهی است فعلا تمام آنچه که در رابطه با آن ها منتشر می گردد را نتوانیم به طور حتم باور کنیم چون ممکن است در این مدت اتفاقات بسیار زیادی رخ دهد. طی ماه های آینده قطعا خبرهای بیشتری از افشاگران موثق در رابطه با گوشی های تاشوی سامسونگ منتشر خواهد شد که دید بهتری از آنچه که باید از این محصولات جذاب انتظار داشته باشیم به ما می دهند.

  • اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی Z Flip 2 و Z Fold 3 منتشر شد

منبع: PhoneArena ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1020

به "مشخصات باتری گلکسی Z Flip 3 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات باتری گلکسی Z Flip 3 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید