مهم ترین راه های نجات از افسردگی

به گزارش مجله پیوند، راه های نجات از افسردگی چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد ممکن است با آن روبرو شوند.

مهم ترین راه های نجات از افسردگی

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روحی و روانی محسوب می گردد و افراد زیادی با این اختلال دست و پنجه نرم می نمایند. بسیاری از مبتلایان به افسردگی به علت مسائل اقتصادی یا عدم آشنایی کافی با خدمات روانی هرگز خدمات درمانی حرفه ای دریافت نمی نمایند. در این مطلب از خبرنگاران به روش های نجات از افسردگی می پردازیم.

توجه به علائم رایج در افسردگی

افسردگی معمولا دو علامت اصلی دارد که حداقل یکی از آن ها همواره در بیماران افسرده دیده می گردد. این دو علامت شامل این موارد است: خلق غمگین و لذت نبردن از چیزهایی که قبلا برای فرد لذت ایجاد می کردند. از جمله سایر علائمی که هنگام بروز افسردگی اتفاق می افتند می توان به احساس نا امیدی، تغییراتی در اشتها و خواب، بی انگیزگی، عدم تمرکز، احساس گناه، افکار مربوط به مرگ و خودکشی اشاره نمود.

روش های نجات از افسردگی

چگونه می توان با احساسات منفی ناشی از افسردگی مبارزه کرد و از دام این بیماری نجات پیدا کرد. اگر شما هم با این چالش روبرو هستید، در ادامه همراه ما باشید. برای اینکه حال بهتری داشته باشید به مطلب تقویت اعتماد به نفس با 3 راه چاره تضمینی سر بزنید.

تغییر سبک زندگی از روش های نجات از افسردگی

بسیاری از افراد سبک زندگی یکنواخت و کسل نماینده ای دارند. ممکن است دچار افسردگی پنهان شده و خود خبر نداشته باشند. در یک زندگی روتین رخ دادن افسردگی چیز عجیبی نیست، چرا که فکر انسان نیازمند تجربه افت و خیز و احساس پویایی است. در نتیجه زمانی که درگیر تکرار و یکنواختی می شوید زمینه را برای ایجاد افسردگی فراهم می کنید. برای آنکه زندگی تان را از رکود خارج کنید از اقدامات کوچکی آغاز کنید.

در فعالیت های اجتماعی درگیر شوید

افسردگی به مرور شما را به سمت انزواطلبی و گوشه گیری از اجتماع می کشاند. بهتر است خودتان را در فعالیت های اجتماعی درگیر کنید. اختصاص دادن زمان بیشتر برای بودن در جمع دوستان صمیمی می تواند آغاز خوبی برای این کار باشد. توجه داشته باشید که ممکن است اوایل شرکت در جمع برای شما سخت باشد اما کوشش کنید که قدم های آهسته و پیوسته ای در این باره بردارید.

کاهش دادن استرس از روش های نجات از افسردگی

هنگامی که تحت فشار استرس های مختلف قرار دارید، هورمونی به نام هورمون کورتیزول در بدن شما ترشح می گردد. این هورمون در کوتاه مدت می تواند مفید باشد و برای مقابله با شرایط به شما یاری کند، اما اگر برای مدت طولانی هورمون کورتیزول زیاد ترشح گردد به مسائل زیادی منجر خواهد شد که یکی از رایج ترین آن ها دچار شدن به افسردگی است.

به بهداشت خواب اهمیت دهید

خواب و شرایط خلقی شما به اندازه زیادی با یکدیگر در ارتباط هستند. تحقیقات نشان می دهند 80 درصد افرادی که با مسائل مربوط به افسردگی درگیر هستند، مسائل خواب را نیز تجربه می نمایند. ارتباط خواب و افسردگی رابطه ای دو طرفه است. یعنی نه تنها خلق غمگین منجر به مسائل خواب می گردد، بلکه نداشتن خواب کافی یا خواب بی کیفیت همراه با بیدار شدن های مکرر نیز می تواند به افسردگی منجر گردد.

رهایی برای همواره

افسردگی نوعی بیماری فکر محسوب می گردد. زمانی که فکر درگیر بیماری گردد، به سختی می تواند به تنهایی خودش را درمان کند. در حقیقت یک فکر افسرده دچار عینکی بدبینانه می گردد که به او اجازه نمی دهد با دید وسیع تری به جهان نگاه کند و برای بهبود خودش راه چارهی بیابد. به همین دلیل است که مراجعه به روانشناس در درمان افسردگی اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1576

به "مهم ترین راه های نجات از افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین راه های نجات از افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید