بازسازی آپارتمان: موزه استخر فرانسه پس از 18 ماه بازسازی و توسعه، بازگشایی شد

به گزارش مجله پیوند، موزه استخر فرانسه در شهر روبیاکس، بعد از 18 ماه بازسازی و بازسازی، دوباره به روی عموم باز شد.

بازسازی آپارتمان: موزه استخر فرانسه پس از 18 ماه بازسازی و توسعه، بازگشایی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

موزه هنر و صنعت (Musée dArt et dIndustrie) روبیاکس، فرانسه، که به نام موزه لاپیسین (La Piscine) به معنی استخر شناخته می گردد، پس از یک عملیات بازسازی 9٬300٬000 یورویی (9 میلیون و 300 هزار) هفته گذشته بازگشایی شد. حمام قدیمی که به سبک آرت دکو ساخته شده است، مجموعه ای متشکل از بیش از 70000 اثر است که شامل نقاشی هایی از هنرمندان قرن نوزدهم و بیستم مانند پیکاسو، دی روسا و جیاکومتی، مجسمه ساز شهیر سوئیسی است.

پس از انجام عملیات های وسیعی برای توسعه و بازسازی این موزه که 18 ماه به طول انجامید، موزه لاپیسین بالاخره بازگشایی شد. موزه، در ساختمانی بنا شده است که زمانی محل استخر های شنای روبیاکس (Roubaix)، شهری در شمال غربی فرانسه در نزدیکی مرز بلژیک، بود.

موزه لاپیسین که یکی از دیدنی های تماشایی روبیاکس است، سال 1932 شروع به کار کرد. طبق گزارش ها، شهردار وقت روبیاکس از آلبرت بیرت معمار خواسته بود که زیباترین استخر فرانسه را در این شهر بسازد. در آن موقع، روبیاکس یک شهر صنعتی پررونق بود و طراحی خودنمایانه و پرنقش و نگار این ساختمان، نشان دهنده ثروت و غنای آن بود. این استخر که از استحکام فوق العاده و معماری منحصربه فردی برخوردار است، پنجره هایی با شیشه های رنگی دارد که نمادی از محیط و طلوع خورشید هستند. مجسمه های مرمری کنار استخر که به وسیله آلفرد بوچر طراحی و ساخته شده اند، نشان دهنده امید، ایمان، خیر و می دهند که امید، ایمان، خیر و مهربانی است.

در سال 1985، استخر به دلایل ایمنی و امنیتی تعطیل شد. تا این که در سال 2001، با تغییر کاربری تحت نظارت ژان پل فیلیپون به عنوان یک موزه دوباره باز شد. روبیاکس دیگر رونق گذشته خود را ندارد، ولی موزه آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. مسئولین انتظار داشتند که موزه مذکور، در سال اول شروع به کار خود 60٬000 بازدیدنماینده در هر سال داشته باشد، ولی تعداد بازدیدنمایندگان آن از 200٬000 نفر بیشتر بود. از سال 2001 تا به امروز بیشتر از 3٬000٬000 بازدیدنماینده (3 میلیون) از آن بازدید نموده اند و ژورنال des Arts آن را برترین موزه فرانسه در خارج از پاریس نامیده است که شاهدی بر کیفیت نمایشگاه ها و زیبایی ساختمان و بعلاوه روحیه جامعه محلی است که به آن امکان رشد بخشیده است.

موزه در امسال برای انجام عملیات توسعه موزه به مدت 6 ماه تعطیل شد تا کارخانه متروکه ای که در کنار ساختمان اصلی موزه بدون استفاده رها شده بود را نیز به آن اضافه نمایند. انجام این عملیات باعث شد که مساحت موزه تا 8000 متر مربع افزایش یابد و سه گالری دیگر هم به آن اضافه گردد.

برونو گودیچون، مدیر موزه به خبرنگاران گفت:

روبیاکس به خاطر افول صنعت نساجی به شدت آسیب دیده است و نرخ بیکاری در این منطقه زیاد است. با توجه به این شرایط، موزه نقش اجتماعی مهمی در این شهر ایفا می نماید.

امروزه، این موزه در هر سال میزبان در حدود 15 نمایشگاه موقت است. مجموعه اصلی آن که مربوط به قرن های 19 و 20 است، شامل مجسمه هایی از جیاکومتی، رودین و پیکاسو و نیز چندینن تابلوی نقاشی، آثار سرامیکی، جواهرات، شیشه و ابزار و ادوات مختلف است. بعلاوه، این موزه میزبان نمایش های پرفورمنس و شوهای مد است. موزه لاپیسین از روز دوشنبه تا پنج شنبه، از ساعت 11 صبح تا 6 عصر و روزهای آدینه تا 8 شب باز است. ساعت فعالیت موزه در آخر هفته ها، از 1 ظهر تا 8 شب است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1446

به "بازسازی آپارتمان: موزه استخر فرانسه پس از 18 ماه بازسازی و توسعه، بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: موزه استخر فرانسه پس از 18 ماه بازسازی و توسعه، بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید