موسوی: رابطه با چین محبت آمیز است

به گزارش مجله پیوند، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران متوازن است و ما سعی می کنیم با همه جای جهان روابطی فعال و متوازنی برقرار کنیم.

موسوی: رابطه با چین محبت آمیز است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس موسوی عصر روز سه شنبه در ارتباط با یاری های انجام شده به ایران از سوی کشورهای مختلف از جمله چین برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده است و اقداماتی که برای مقابله با آن صورت می گیرد باید جهانی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای مختلفی با این ویروس روبرو شده اند، گفت: می بینید کشورهای پرطمطراقی که با تفخر فکر می کردند این بیماری سراغ آنها نمی آید و یا اگر بیاید آن را زود کنترل می نمایند اکنون برای مبارزه با این ویروس دست به دامن کشورهایی شده اند که حتی آنها را پیش از این تحریم نموده بودند.

سیدعباس موسوی با بیان اینکه اکنون بشریت دچار مشکل شده است، اضافه کرد: زمانی که برای اولین بار این ویروس در چین شناسایی شد و دولت و ملت چین احتیاجمند بعضی یاری ها بودند مردم ایران، دولت ایران و شرکت های ایرانی یاری های خوبی به چین انجام دادند و ما معتقدیم که وقتی نیکی می کنید خداوند آن را به ما برمی گرداند.

وی ادامه داد: وقتی این ویروس در ایران شیوع پیدا کرد چینی ها نیز یاری های خوبی به ما کردند در کنار بیش از 30 کشور، سازمان بین المللی، سازمان های مردم نهاد و ایرانیان مقیم خارج از کشور.

وی با بیان اینکه دولت و ملت چین و شرکت های چینی تا به امروز یاری های خوبی به ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا نموده اند، گفت: تا اکنون 30 هواپیما شامل وسایل، تجهیزات و وسایل مورد احتیاج پزشکی برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار مردم کرونا قرار داده اند و ما قدردان زحمات این کشور و دیگر کشورها هستیم که از راه های مختلف به ایران در این زمینه یاری نموده اند.

این دیپلمات کشورمان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم هر چه زودتر بر این ویروس غلبه کنیم و تجربیات و تجهیزات بومی که خودمان برای مقابله با این ویروس ساخته ایم را در اختیار کشورهای احتیاجمند قرار دهیم.

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بعضی از حاشیه سازی های انجام شده در چند روز اخیر از سوی بیگانگان در خصوص روابط ایران و چین گفت: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران متوازن است. ما سعی نموده ایم با همه جای جهان روابط فعال و متوازنی برقرار کنیم و از بیگانگان انتظار نداریم که سیاست خارجی ما را تایید نمایند. آنها معمولا به دنبال تخطعه و تفرقه در جهان و کشور ما هستند و ما خیلی توجه ای به این حرف ها نداریم چراکه آنها قطعا دلسوز ما و جهان نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه در سرانجام مصاحبه خود با خبرگزاری صداوسیما توضیح داد: ما در فرهنگ، تمدن و مکتبی عظیم شده ایم که موضوع قدردانی با ما عجین شده است. ما کشور قدردانی هستیم و دولت چین تا به امروز بیشترین یاری را در این شرایط سخت به ما داشته است و ما از آنها قدردانی می کنیم همانطور که از کشورهای منطقه و همسایه حتی کشورهایی که در شرایط فعلی روابط خوبی با ما ندارند ولی به ما در راستای مبارزه با این ویروس یاری نموده اند، قدردانی می کنیم و به شیوه های مختلف این قدردانی را انجام داده ایم.

319311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 400

به "موسوی: رابطه با چین محبت آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: رابطه با چین محبت آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید