پکن: تهران و پکن به عنوان شرکای جامع و راهبردی همواره پشتیبان یکدیگرند

به گزارش مجله پیوند، وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ایران و چین شرکای راهبردی هستند گفته این دو کشور همواره پشتیبان یکدیگر هستند.

پکن: تهران و پکن به عنوان شرکای جامع و راهبردی همواره پشتیبان یکدیگرند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وب سایت سفارت چین در آمریکا روایت طرف چینی را از گفت وگوی تلفنی وانگ یی، وزیر خارجه این کشور با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ارائه کرده است.

طبق این روایت، وزیر خارجه چین در گفت وگو تلفنی با ظریف گفت که چین و ایران به عنوان شرکای همه جانبه راهبردی همیشه یکدیگر را درک کرده و از یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر خارجه چین همچنین گفته است: دو کشور در مبارزه با کووید-19 در کنار هم ایستاده و برای مبارزه با بیماری دست به دست هم دادند.

وزیر خارجه چین در ادامه از مدیریت ایران در مبارزه با بیماری کووید-19 هم تمجید کرده و گفته است: اقدامات اجرا شده توسط این کشور ثمربخش بوده اند زیرا منحنی اپیدمی در حال باثبات شدن است.

او همچنین گفته چین همکاری نزدیکتری با ایران برای مبارزه با کووید-19 خواهد داشت و کمک های بیشتری به این کشور ارائه خواهد کرد.

وانگ یی ابراز امیدواری کرده همکاری میان دو کشور در حین مبارزه با این ویروس تعمیق یافته و شراکت جامع و راهبردی آنها تقویت شود. او گفته توسعه چین و ایران که هر دو ازاقتصادهای نوظهور هستند به عنوان یک فرایند توقف ناپذیر ادامه خواهد داشت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) مجدداً از کمک چین به ایران در مقابله با ویروس کووید19 قدردانی کرد.

ظریف در پیامی به زبان چینی در صفحه توئیتر خود نوشت: از صحبت دوباره با دوست قدیمی خودم، وانگ یی، وزیر خارجه چین بسیار خرسندم. ما درباره پاره ای از مسائل مشترک از جمله مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، تعمیق همکاری استراتژیک فراگیر بین دو کشور و فرایند صلح در افغانستان مصاحبه کردیم.

وی سپس از همراهی چین با ایران در موضوعات مختلف قدردانی کرد: از چین به دلیل ارائه تجهیزات مبارزه با همه گیری [کرونا] و اعزام متخصصان پزشکی به ایران و محکوم کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا که شدیداً اقدامات ایران برای مقابله با این اپیدمی را تضعیف کرده، تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 424

به "پکن: تهران و پکن به عنوان شرکای جامع و راهبردی همواره پشتیبان یکدیگرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: تهران و پکن به عنوان شرکای جامع و راهبردی همواره پشتیبان یکدیگرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید