نبود تجهیزات مانع خدمات رسانی به روستاهای شهرستان کلات، راستا مشهد به کلات مسدود شد

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال وقوع بارش باران و سیلاب و از سویی حجم زیاد مسافر از مشهد به سمت این شهرستان با هماهنگی پلیس راه، مقرر شد حضور مسافران از سه راهی امیرآباد به سمت کلات تا خاتمه روز جاری مسدود اعلام شود.

نبود تجهیزات مانع خدمات رسانی به روستاهای شهرستان کلات، راستا مشهد به کلات مسدود شد

مهدی ناصری در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: تا کنون راه های روستایی آبگرم، باغگاه، بام چنار، خواجه روشنایی، سیرزار، مومن آباد، از دهستان پساکوه بخش زاوین و جهت قره سو و گرو که به دلیل سیلاب مسدود شده بودند، بازگشایی شدند.

وی همچنین از بازگشایی و فراهم شدن امکان تردد در پل سه راهی آبگرم که به دلیل سیلاب تخریب شده بود خبر داد و اضافه نمود: همچنان جهت سنگ دیوار، طاهرآباد، چهارراه، خاکستر، لائین کهنه و بابا فرجی به علت وقوع سیلاب و تخریب جاده مسدود است.

فرماندار کلات گفت: جهت مشهد به کلات حدفاصل آب معدنی سقا تا پل هفت دهانه که به دلیل انباشت سیلاب، گل و لای و ریزش کوه مسدود شده بود، ساعت سه بامداد توسط ماموران راهداری که از مشهد اعزام شدند بازگشایی شد و اکنون تردد به سختی امکان پذیر است.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کلات امروز جمعه، شرایط آب و هوایی مناسبی ندارد و احتمال وقوع بارش باران و سیلاب وجود دارد و از سویی به دلیل حجم زیاد مسافر از مشهد به سمت این شهرستان با هماهنگی پلیس راه مقرر گشت حضور مسافران از سه راهی امیرآباد به سمت کلات تا خاتمه روز جاری مسدود اعلام شود.

ناصری با بیان اینکه بر اثر وقوع سیلاب در چندین روستا تلفات دام داشته ایم که کارشناسان در حال جمع بندی هستند و از سویی شبکه تلفن همراه سمت آبگرم قطع شده است، مطرح نمود: از سیلاب هفته گذشته تا کنون 80 درصد جهتهای دامداری همچنان مسدود بوده و امکان تردد وجود ندارد.

وی گفت: در سیلاب دو شب قبل سه خودرو در ایده لیک، قاباخ و ارتوکند از بین رفتند، سیلاب اخیر نیز بالغ بر 70 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است، همچنین طی دو هفته گذشته بر اثر سرمازدگی حداقل 30 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

فرماندار کلات بیان کرد: با وجود اینکه از ابتدای امسال 4 سیلاب و یک سرمازدگی را در شهرستان داشتیم، اما به علت نبود امکانات به خصوص ماشین آلات لجستیکی این امکان وجود ندارد که به طور همزمان بتوانیم به تمامی روستاها خدمات رسانی کنیم.

وی ادامه داد: هر چند روستاهای شهرستان کلات پراکنده و کوهستانی و صعب العبور هستند اما امکانات به خصوص در بخش ماشین آلات راهداری و راه و لجستیک بسیار محدود هستند و نیازمند توجه جدی هستیم.

ناصری با بیان اینکه به علت نبود امکات و تجهیزات هنوز نتوانستیم تمامی محلات دامداری را بازگشایی کنیم، به مسافران و گردشگران به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد و شیوع ویروس کرونا توصیه کرد؛ از آمدن به شهرستان کلات به جد پرهیز کنند.

وی گفت: علی رغم اینکه بارها هشدارهای سیلاب داده شده اما باز هم امروز شاهد حضور برخی از مسافران در بستر، کنار و حریم رودخانه ها و پارک خودروها در مکان های بسیار نامناسب بودیم.

فرماندار کلات با توجه به نا مساعد بودن هوا و امکان وقوع سیلاب هشدار داد که از اتراق در اطراف رودخانه ها جدا پرهیز کرده و سریع از محل دور شوند و خطر سیل را در شهرستان کلات بسیار جدی بگیرند.

مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 460

به "نبود تجهیزات مانع خدمات رسانی به روستاهای شهرستان کلات، راستا مشهد به کلات مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تجهیزات مانع خدمات رسانی به روستاهای شهرستان کلات، راستا مشهد به کلات مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید