نظامیان ما از کره خارج نمی شوند، امیدوارم ایران به مذاکره بازگردد

به گزارش مجله پیوند، به گزار خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری با اشاره به دیدار صبح امروز خود با کیم جونگ اون گفت: به کیم جونگ اون یادآوری کردم او یک فرصتی عالی برای مردم کره شمالی پیش روی خود دارد.

نظامیان ما از کره خارج نمی شوند، امیدوارم ایران به مذاکره بازگردد

وی همچنین از تصمیم برای انتها دادن به رزمایش های آمریکا در شبه جزیره کره اطلاع داد و از رهبران کره جنوبی و ژاپن برای ترتیب دادن چنین دیداری تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا، در ابتدای کنفرانس خبری خود، نشست خود با رهبر کره شمالی را نشستی تاریخی خواند. او سپس از کوشش ها و میزبانی سنگاپور از نشست او با کیم جونگ اون قدردانی کرد.

رئیس جمهور آمریکا به طور خاص از اقدام جسورانه کیم جونگ اون برای برگزاری نشست سنگاپور و شروع یک رابطه جدید با آمریکا تشکر کرد.

ترامپ همچنین با یادآوری چندین دهه درگیری و جنگ بین آمریکا و کره شمالی تاکید نمود که به زودی این درگیری و جنگ به اتمام خواهد رسید.

او به رهبر کره شمالی یادآوری کرد که او یک فرصتی عالی برای مردم کره شمالی پیش روی خود دارد. وی از توافق آمریکا و کره شمالی برای شروع روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در اسرع وقت اطلاع داد.

تحریم های کره شمالی، رزمایش و خروج از شبه جزیره

خبرنگاری از ترامپ سوال کرد: چرا شما رهبر کره شمالی را آدم با استعدادی خواندید در حالی که بعضی ها می گویند او اوتو وارمبیر (زندانی آمریکایی در کره شمالی که در آمریکا جان داد)، را کشت؟

ترامپ با تکرار اینکه کیم جونگ اون آدم با استعدادی است، گفت: من فکر می کنم بدون اوتو (وارمبیر) چیزی که الان رخ داده، حادث نمی شد و فکر نمی کنم مرگ او بدون هدف بود.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاری از او درباره احتمال خروج نظامیان آمریکا از شبه جزیره کره سوال کرد.

ترامپ گفت: باید صادق باشم، من دوست دارم نیروهایمان را از آنجا خارج کنیم، ما الان 32000 نیرو آنجا داریم، دوست دارم آن ها به خانه بازگردند. اما این موضوع فعلا جزء معادله نیست. رزمایش نظامی در آنجا هزینه هنگفتی برای ما دارد و خوب مقداری هم تحریک آمیز است. مانورهای نظامی بسیار پر هزینه هستند و ما پول بخش اعظم آنها را می دهیم. می دانم که هواپیماهای زیادی (در مانورها) هستند. خیلی پر هزینه است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس، با تاکید بر اینکه هدف ما خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره است، گفت که در روند راستی آزمایی خلع سلاح، از ترکیبی از کارشناسان آمریکایی و بین المللی استفاده خواهد شد.

ترامپ در مورد سند امضا شده میان دو کشور گفت: ما یک سند بسیار بسیار جامع امضا کردیم و من فکر می کنم که او (کیم) خواستار انجام دادن آن است.

رئیس جمهور آمریکا درباره برداشتن تحریم های علیه کره شمالی گفت که تحریم ها باقی می ماند تا زمانی که دیگر موضوع سلاح های اتمی کره شمالی مطرح نباشد.

خبرنگاری دیگر از ترامپ درباره مانورهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره سوال کرد.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مایل به ایفای نقش کنگره آمریکا در مذاکرات با کره شمالی است، جواب کوتاهی داد و گفت بله من دوست دارم که کنگره نقش داشته باشد.

خبرنگاری دیگر سوال کرد یعنی دیگر از آتش و خشم خبری نیست؟

رئیس جمهور آمریکا جواب داد که خوب احتمالا آن موقع آتش و خشم لازم بود، چون نمی توانستیم اجازه دهیم آن ها به آن توانمندی دست یابند.

جی هفت و تنش با کانادا

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تنش ها بین این کشور با کانادا و اتحادیه اروپا و جنگ تعرفه ای گفت که برای مدت های طولانی، متحدان آمریکا به دلیل بی توجهی مقام های ارشد دولت های پیشین از آمریکا سود جستند و منافع آمریکایی ها را نادیده گرفتند.

وی مدعی شد که روابطی بسیار خوب با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دارد اما اظهارات او پس از نشست گروه 7 و زمانی که وی در هواپیما بود، برای مردم کانادا هزینه های زیادی خواهد داشت.

ترامپ در رابطه با تنش های بوجود آمده پس از نشست جی هفت گفت: دیدار بسیار خوبی با گروه 7 داشتیم و بسیار محبت آمیز بود. اما به محض اینکه سوار هواپیما شدم، در تلویزیون دیدم جاستین در نشست خبری می گوید در برابر فشار ایالات متحده عقب نشینی نمی کنیم. شاید جاستین نمی دانست هواپیمای رئیس جمهور ایالات متحده 20 تلویزیون دارد.

برجام و ایران

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به برجام پرداخت و گفت: در توافق ایران باید بگویم ایران اکنون متفاوت تر از زمانی که من از توافق خارج شدم. من امیدوارم که آنها بار دیگر به میز مذاکره بیایند و توافق نمایند البته در حال حاضر فکر کنم برای چنین وضعیتی زود باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از تحریم های بی رحمانه ای که علیه ایران اعمال می گردد، تهران برای یک توافق جدید به میز مذاکره برگردد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که من فکر نمی کنم که آنها (ایرانی ها) اعتماد به نفس داشته باشند. امیدوارم که به مذاکره برگردند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: ایران اکنون، با ایران 3 یا 4 ماه پیش کاملا متفاوت است. آن ها دیگر به مدیترانه چندان اهمیتی نمی دهند. دیگر در سوریه آن اعتماد به نفس سابق را ندارند. قبلا اعتماد به نفس کامل داشتند. امیدوارم ایرانی ها بیایند و بر سر توافقی واقعی مذاکره نمایند اما فعلا برای این کار خیلی زود است.

ترامپ در ادامه اضافه نمود: مسائل زیادی از جمله مسئله ایران به من ارث رسید. توافق هسته ای ایران بد بود. من از آن خارج شدم. تحریم های خود را ادامه می دهیم تا رفتار ایران عوض گردد.

او در بخش دیگری از این کنفرانس، باز هم به مواضع دولت قبلی آمریکا در قبال ایران تاخت و موضوع تبادل زندانیان آمریکا و ایران در دولت باراک اوباما را پیش کشید.

ترامپ، تبادل زندانیان و اقدام دولت اوباما در دادن پول به ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی را رسوایی و فضاحت خواند و گفت: من مثل اوباما باج ندادم. او میلیونها دلار پول داد و گروگانهای ما را از ایران آزاد کرد اما من پولی ندادم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 3

به "نظامیان ما از کره خارج نمی شوند، امیدوارم ایران به مذاکره بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان ما از کره خارج نمی شوند، امیدوارم ایران به مذاکره بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید