هشدار ، تندباد استان مرکزی را فرا می گیرد

به گزارش مجله پیوند، مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: نقشه های پیش یابی هوا حاکی از آن است که تندباد و رگبارهای بهاری غافلگیرکننده در 72 ساعت آینده این استان را فرا می گیرد و به دلیل شدت ناپایداری های جوی پیش آمادگی ستاد بحران ضروری است.

هشدار ، تندباد استان مرکزی را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، رضا مرادی پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: امکان افزایش لحظه ای سرعت وزش باد عصر پنج شنبه در استان مرکزی وجود دارد و پیش بینی شده که سرعت باد به بیش از 60 کیلومتر در ساعت برسد.

وی توضیح داد: سرعت تندباد در روز جمعه برای استان 80 کیلومتر در ساعت و در روز شنبه بیش از 90 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: برخی از ساعات عصر امروز به ویژه در نیمه شمالی استان رگبارهای تند بهاری همراه با رعد و برق رخ می دهد و در روزهای جمعه و شنبه نیز به صورت پراکنده برخی از مناطق استان مرکزی به ویژه در نیمه شمالی و نوار غرب این استان متاثر از رگبار و تگرگ است.

مرادی ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد احتمال خسارت به سازه های سبک شهری و روستایی، سرشاخه های درختان و خطوط انتقال نیرو وجود دارد.

وی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر به دلیل بارش های نقطه ای و رگباری بهاری در 72 ساعت آینده برای برخی مناطق استان وجود دارد و ممکن است به سیلابی شدن مسیل ها بیانجامد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی به کشاورزان توصیه کرد از استحکام سازه های سبک و پوشش گلخانه ها مطمئن شوند تا خسارت های احتمالی حداقل ممکن باشد.

330 و 6 دهم میلی متر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 98) تا به امروز در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 455

به "هشدار ، تندباد استان مرکزی را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، تندباد استان مرکزی را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید