ویزای آمریکا: واکنش فدراسیون والیبال به درخواست ویزای کارمندانش برای ایتالیا

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در نخستین رویداد سال 1400 باید در رقابت های لیگ ملت ها شرکت کند. رویدادی که نخستین محک جدی ولادیمیر الکنو، سرمربی نامدار دنیای والیبال پیش از بازی های عظیم المپیک خواهد بود.

ویزای آمریکا: واکنش فدراسیون والیبال به درخواست ویزای کارمندانش برای ایتالیا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای مسافرتی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا و همه گیری این بیماری، ایتالیا میزبان رقابت های لیگ ملت ها محدودیت های سختی برای نفرات اعزامی اعمال نموده است و فقط 25 نفر شامل بازیکن و اعضای کادر فنی می توانند به مسابقات اعزام شوند.

حتی فدراسیون دنیای والیبال نیز حضور خبرنگاران را در مسابقات ممنوع نموده است. فدراسیون والیبال برای اخذ ویزا از حدود یک ماه پیش اقدام نموده است و طبیعتا باید برای ملی پوشان و نفرات کادر فنی حاضر در لیست اولیه درخواست ویزا داده باشد.

اما علاوه بر بازیکنان و کادر فنی نام افرادی مانند محمدرضا داورزنی، سارا حسابی و امیر طلوع کیان در این فهرست وجود داشت.

لیست 34 نفره

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال در تبادل نظر با خبرنگاران درباره تعداد درخواست ویزا برای ملی پوشان و کادر فنی گفت: فرایند دریافت ویزا در کشور ما برخلاف سایر کشورها طولانی است. بنابراین باید از حدود یک ماه تا یک ماه و نیم قبل از مسابقات این فرایند را طی کنیم، به همین دلیل برای تمامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در لیست اولیه که 40 نفر بودند درخواست ویزا دادیم تا دعوتنامه ها به دستمان برسد. پس از خط خوردن چند بازیکن و نیامدن یکی از مربیان تعداد نفرات لیست به 34 نفر رسید.

داورزنی در لیست نهایی نبود

وی در پاسخ به این سئوال که بنا بر محدودیت های ایتالیا، 25 نفر بیشتر نمی توانند به مسابقات اعزام شوند و طبیعتاً باید برای بازیکنان و نفرات کادر فنی درخواست ویزا داده گردد. دلیل اینکه برای داورزنی، امیر طلوع کیان و سارا حسابی درخواست ویزا داده شده، چیست؟ گفت: داورزنی اقدام به درخواست ویزا ننموده و نام او در دعوتنامه بود اما در لیست نهایی نبود.

اخذ ویزا برای کارمندان فدراسیون

سرپرست تیم ملی والیبال اضافه کرد: قرار بود امیر طلوع کیان به عنوان مسئول رسانه ای تیم ملی برای پوشش اخبار کنار تیم حضور داشته باشد. امیدمان این بود FIVB تسهیلاتی برای پخش خبری تیم ها داشته باشد و این احتمال وجود داشت که خبرنگاران سهمیه جداگانه داشته باشند که در نهایت منتفی شد.

وی درباره سارا حسابی نیز گفت: همچنین احتمال داشت در روزهای پایانی مسابقات، سمیناری برگزار گردد که این سمینار نیز منتفی شد به همین دلیل ما برای اینکه مسئله ای نداشته باشیم، برای نفرات درخواست ویزا دادیم تا تیم به مشکل نخورد.

ویزا به تنهایی کافی نیست

خوش خبر در پاسخ به این سئوال که این شائبه به وجود آمده است که در شرایط کرونایی کشورها به سختی ویزا می دهند و این اقدام فدراسیون برای کسب ویزا برای تردد آسانتر نفرات به کشورها بوده است، گفت: خیر این طور نیست، ویزای دریافت شده محدودیت هایی دارد و علی رغم ویزا نیز باید نامه ای صادر گردد؛ حتی الکنو که پاسپورت فرانسه را دارد، باید با نامه سفر کند و این نامه از سوی سفارت ارسال می گردد. با توجه به شرایط کرونایی تمام این سختی ها وجود دارد و صرف اخذ ویزا به تنهایی کافی نیست.

داوطلبان حاضر در تیم ملی

سرپرست تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که چرا برای سه نفر از اعضای کادر فنی حتی درخواست ویزا داده نشد؟ گفت: این نفرات از ابتدا هم قرار نبود در سفر حضور داشته باشند و بیشتر برای یاری به تیم ملی در اردوها حضور داشتند؛ بسیار هم به تیم ملی یاری کردند و به صورت داوطلب آمدند.

شائبه ای که ایجاد می گردد

اظهار نظر سرپرست تیم ملی والیبال در خصوص این که از ابتدا هم قرار نبود این نفرات به ایتالیا اعزام شوند شائبه هایی را ایجاد می نماید. از جمله این که اگر قرار نبود این نفرات اعزام شوند چرا برای آنها درخواست ویزا داده شده است؟ آیا این نفرات قصد استفاده غیرکاری از این ویزا را دارند؟

ملاقات رئیس فدراسیون با سفیر ایتالیا

محمدرضا داورزنی به همراه امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال، توماس توتولو دستیار ایتالیایی تیم ملی، دبیر اول، دبیر فرهنگی و دبیر مالی سفارت ایتالیا چند روز گذشته در باغ سفارت ایتالیا در تهران با جوزپه پرونه سفیر جدید ایتالیا در ایران ملاقات و گفت وگو کرد. در این ملاقات پیرامون تسهیل در امور دریافت ویزای کاروان والیبال ایران به ایتالیا هم صحبت شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1073

به "ویزای آمریکا: واکنش فدراسیون والیبال به درخواست ویزای کارمندانش برای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: واکنش فدراسیون والیبال به درخواست ویزای کارمندانش برای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید