ورود قطار ملی به شبکه مترو تا انتها سال جاری

به گزارش مجله پیوند، مدیرعامل متروی شرکت تهران گفت: تست های قطار ملی در حال اجرا است و اگر مسئله ای پیش نیاید تا انتهای سال جاری مجوز حرکت قطار درشبکه مترو اخذ می گردد.

ورود قطار ملی به شبکه مترو تا انتها سال جاری

خبرنگاران - علی امام گفت: در بحث قطار ملی تستها در حال اجرا است و اگر مسئله ای پیش نیاید تا انتهای سال جاری مجوز حرکت قطار درشبکه مترو اخذ می گردد. تست ها برای اولین بار است که انجام می گردد و ممکن است مسائل پیش بینی نشده ای به وجود بیاید و زمانبندی را دچار تغییر کند. 85 درصد از قطار ملی به وسیله سازندگان داخلی انجام می گردد و قرارداد 113 واگن را با واگن سازی تهران بسته ایم و در پی تامین منابع هستیم تا فراوری انبوه انجام گردد.

استانداری تهران حدود دو هفته قبل طرحی در بحث تغییر کاربری های 25 هکتار زمین در مجاورت پایانه پرند و ایستگاه متروی پرند مصوب کرد و در حال حاضر توافق نامه ای بین استانداری، شرکت عمران شهر نو پرند و متروی تهران آماده شده که در حال نهایی شدن است و مبنا بر تامین بودجه واگذاری این زمین ها شده است تا پیمانکار مراحل دیگر ساخت را ادامه دهد. منابع 750 میلیاردی که از این روش اگر به موقع برسد تا یکسال آینده شاهد افتتاح این ایستگاه خواهیم بود.

به گفته امام تا پایان ایستگاه یوستان تبادل نظر و 17 شهریور در خط 7 به بهره برداری خواهد رسید و سه ورودی نو در ایستگاه های مولوی، بریانک و مدافعان سلامت هم در همین خط به بهره برداری خواهند رسید و در تلاشیم اولین پایانه زیر زمینی که پایانه اکباتان در خط 4 است را در اسفند ماه به بهره برداری برسانیم.

19 فروردین ماه سال جاری از قطار ملی رونمایی شد و در این مراسم شهردار سابق تهران درباره قطار ملی گفت: اشتغال برای 5 هزار نفر به طور مستقیم و برای 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و بعلاوه کاهش بیش از 20 درصد قیمت ناوگان مترو از دستاورد های مهم پروژه فراوری قطار ملی و انبوه سازی آن خواهد بود. اگر قرارداد های لازم با شرکت های فراوریکننده واگن ها منعقد گردد، توانایی فراوری 400 واگن در سال را داریم، بعلاوه در سال 1400 می توانیم ساخت 105 واگن را به پایان برسانیم.

بیشتر بخوانید

  • انبار مترو ها خالی است/ تهیه 450 واگن تا پایان سال 1402

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1476

به "ورود قطار ملی به شبکه مترو تا انتها سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود قطار ملی به شبکه مترو تا انتها سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید