کدام کشورها پیش خرید واکسن کرونا کردند؟ ، تعداد واکسن های هر یک از شرکت های داروسازی

به گزارش مجله پیوند، واکسن کرونا در بیم و امید است اما احتمال برای به بازار عرضه شدن آن خیلی بیشتر از شکست های عظیم و احتمالی آن است.

کدام کشورها پیش خرید واکسن کرونا کردند؟ ، تعداد واکسن های هر یک از شرکت های داروسازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل ، در حالی که بعضی از شرکت های داروسازی مطرح و کشورهای دیگر به پیشرفت های شگرفی در زمینه ساخت واکسن رسیده اند تعدادی از کشورها اقدام به سفارش واکسن و پیش خرید آن کرده اند. تا به امروز تمام کشورهایی که اقدام به این کار کرده اند واکسن مورد نظر خود را فقط از دانشگاه آکسفورد پیش خرید کرده اند.

بریتانیا: این کشور میزبان ساخت و تحقیقات جامع در رابطه با ساختن واکسن کرونا است. واکسنی که از سوی دانشگاه آکسفورد ساخته شده از سوی کمپانی آسترازنیکا تهیه شده و در کمبریج قرار گرفته است. در صورت پشت سر گذاشتن آزمایشات نهایی این واکسن به صورت موفقیت آمیز، 100 میلیون دوز از این واکسن تهیه خواهد شد. قیمت آن هنوز به طور کامل معین نیست.

آمریکا: دولت ایالات متحده 100 میلیون دوز واکسن را سفارش داده و 1.2 میلیارد دلار (910 میلیون پوند) به تحقیق و توسعه واکسن یاری کرده است.

اتحادیه اروپا (EU): کمیسیون اروپا توافق کرده است که در صورت کارآزمایی های بالینی موفقیت آمیز این واکسن ، 300 میلیون دوز واکسن را خریداری کند و گزینه خرید 100 میلیون دیگر را به عنوان مرحله بعدی در نظر گرفته است. این معامله از طرف کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفته است. میزان هزینه شده معین نیست.

استرالیا: دولت تأیید کرده است که دوزهای کافی واکسن را سفارش داده است تا بتواند به کل جمعیت تزریق کند. معین نیست چند دوز سفارش داده است. انگلیس - با 66 میلیون نفر جمعیت اما سفارش 100 میلیون نفر - بیش از احتیاج خود سفارش داد.

چین: یک شرکت در چین بر سر توافق با آسترازینیکا برای ساخت حداقل 100 میلیون دوز واکسن توافق کرده است. محصولات بیولوژیکی شنژن کانگتای ، مستقر در شهر شنژن ، تا سرانجام سال 2021 ظرفیت را به 200 میلیون در سال افزایش می دهد.

روسیه: یک شرکت روسی آر-فارم نیز معامله ای برای فراوری و توزیع واکسن دارد ، اما معین نیست که چه تعداد از این واکسن را فراوری می نماید یا به آسترازینیکا پرداخت می نماید.

برزیل: مقامات برزیلی 360 میلیون دلار (274 میلیون پوند) برای حداقل 100 میلیون دوز واکسن اختصاص داده اند. در حال حاضر برزیل با بیش از 3.6 میلیون مورد رسمی و 114000 مرگ در یکی از بدترین بحران های کرونا در دنیا قرار گرفته است.

اما به شرکت های عظیم داروسازی دنیا می رسیم. هر یک از این شرکت ها چه تعداد از واکسن کرونا را تهیه خواهند کرد؟

1-شرکت گلکسو اسمیت کلین و سانوفی پاستور: 60 میلیون دوز

2-شرکت آسترازینیکا: 100 میلیون دوز

3-شرکت بیوتک/فایزر: 30 میلیون دوز

4-شرکت والنوا: 60 میلیون دوز

5-شرکت جانسون: 30 میلیون دوز

6-شرکت نواواکس: 60 میلیون دوز

7-شرکت امپریال کالج لندن: نامعین

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 667

به "کدام کشورها پیش خرید واکسن کرونا کردند؟ ، تعداد واکسن های هر یک از شرکت های داروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها پیش خرید واکسن کرونا کردند؟ ، تعداد واکسن های هر یک از شرکت های داروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید