گوگل در اقدامی عجیب دیگر از تاریخچه وب گردی شما برای تبلیغ هدفمند استفاده نخواهد کرد

به گزارش مجله پیوند، درآمد اصلی گوگل به وسیله نمایش تبلیغات به دست می آید. به زبان ساده، گوگل فعالیت کاربران را در فضای اینترنت زیر نظر می گیرد و سپس این اطلاعات ارزشمند را به تبلیغ کنندگان می فروشد. به لطف همین رویکرد، گوگل یکی از پیروز ترین شرکت های دنیا محسوب می گردد.

گوگل در اقدامی عجیب دیگر از تاریخچه وب گردی شما برای تبلیغ هدفمند استفاده نخواهد کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

با این حال، ساعاتی قبل گوگل اظهار داشت که در آینده نزدیک تغییراتی را در این رویکرد اعمال می نماید. بر اساس پستی که این شرکت منتشر نموده، گوگل برای تبلیغات هدفمند خود دیگر از تاریخچه وب گردی کاربران استفاده نخواهد نمود. علاوه بر این، گوگل در نهایت توسعه ابزارهای پیگیری اطلاعات کاربران در محصولات خود را متوقف می نماید. باید خاطرنشان کنیم به غیر از سرویس های متنوع این شرکت، سیستم عامل اندروید هم یکی از محصولات این شرکت محسوب می گردد.

گوگل از این به بعد چگونه کسب درآمد می نماید؟

در رابطه با این تصمیم گوگل باید بگوییم که این شرکت کماکان داده های کاربران خود را جمع آوری خواهد نمود و این داده ها برای فروش تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، گوگل بر اساس این سیاست جدید میزان شخصی سازی تبلیغات را کاهش می دهد. گوگل میخواهد از API های جدیدی استفاده کند که کاربران را در دسته های خاصی قرار می دهند و سپس این دسته ها مورد نظارت قرار می گیرند. به عبارت دیگر، کاربرانی که رفتارهای مشابهی دارند در گروه های تعیین قرار می گیرند و سپس گوگل این داده های ترکیبی را می فروشد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما مرتبا به یک سایت مربوط به نقاشی های گربه ها سر می زنید. اطلاعات شما با دیگر بازدیدکنندگان این سایت جمع می شوند و گوگل به تبلیغ کنندگان می گوید که افراد علاقمند به نقاشی های گربه ها، به این سایت ها و محصولات هم علاقه دارند. سپس تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات موردنظر خود را برای این افراد نمایش دهند.

چه زمانی این قانون اجرا می گردد؟

بر اساس اعلام گوگل، آزمایش های مربوط به API های از ماه آینده شروع می گردد و سپس در سه ماهه دوم 2021، گوگل داده های جمع آوری شده از این روش را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد و این رویکرد آنالیز می گردد.

اگرچه چنین خبری تا حدی تعجب آور است، اما چندان هم غیرمنتظره محسوب نمی گردد. با توجه به فشارهای فزاینده از طرف اتحادیه اروپا و توجه بیشتر اپل به موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران، گوگل چاره ای جز تغییر رویه خود نداشت. به نظر می رسد این اقدام گوگل، شروع تغییرات تدریجی سیاست های شرکت ها برای تبلیغات هدفمند خواهد بود.

  • نگاهی به نخستین پیش نمایش اندروید 12 و قابلیت های تازه آن

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 983

به "گوگل در اقدامی عجیب دیگر از تاریخچه وب گردی شما برای تبلیغ هدفمند استفاده نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در اقدامی عجیب دیگر از تاریخچه وب گردی شما برای تبلیغ هدفمند استفاده نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید