گوگل و اپل اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را ممنوع کردند

به گزارش مجله پیوند، گوگل و اپل به توافقی بر سر متوقف کردن به اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران دست یافته اند که حفظ امنیت و حریم شخصی آنها را تسهیل می نماید.

گوگل و اپل اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را ممنوع کردند

شرکتی به نام ایکس - مد سوشیال کدهای برنامه نویسی خاصی را ابداع نموده که در بعضی اپلیکیشن های گوشی های هوشمند موجود بوده و برای شناسایی موقعیت مکانی کاربران و فروش این اطلاعات به کار می رود. گوگل و اپل در کوشش هستند افزودن کدهای یادشده به اپلیکیشن های تلفن همراه را ممنوع نمایند.

هر دو شرکت به برنامه نویسان و توسعه دهندگان اعلام نموده اند که باید کدهای شرکت ایکس - مد را از نرم افزارهای خود حذف نمایند و در غیر این صورت اپلیکیشن های آنها از فروشگاه های آنلاین اپل و گوگل حذف می گردد.

ایکس - مد خود نیز می تواند اطلاعات این کدها را دریافت نموده و به فروش برساند و از این طریق به داده های ارزشمندی در خصوص موقعیت مکانی کاربران گوشی های هوشمند دست یابد. ایکس - مد بر اساس مقدار اطلاعات به دست آمده در خصوص موقعیت مکانی کاربران هر اپلیکیشن به توسعه دهندگان آنها پول پرداخت می نماید.

آنالیز ها نشان می دهد کدهای یادشده در بیش از 400 اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته اند که بعضی از آنها به طور گسترده از سوی مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرند و لذا از این طریق می توان به راحتی از آنها در سراسر دنیا جاسوسی کرد. به عنوان مثال این کدها به بعضی برنامه های اعلام اذان و همین طور دوست یابی مخصوص مسلمانان اضافه شده اند.

اپل و گوگل به ترتیب دو و یک هفته به برنامه نویسان و توسعه دهندگان فرصت داده اند تا کدهای یادشده را از اپلیکیشن های خود حذف نمایند و ممکن است این مهلت حداکثر به مدت 30 روز تمدید گردد. لازم به ذکر است ارتش آمریکا از جمله خریداران مهم این نوع اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران گوشی های هوشمند و به ویژه کاربران مسلمان است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 821

به "گوگل و اپل اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را ممنوع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و اپل اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را ممنوع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید