اعتبار بخشی برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی تا انتها سال 98 ادامه دارد

به گزارش مجله پیوند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: اعتباربخشی برنامه های آموزشی پزشکی و دندانپزشکی در حال حاضر در همه دانشگاه ها در حال انجام است و تا پایان سال 98 ادامه دارد.

اعتبار بخشی برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی تا انتها سال 98 ادامه دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دنداپزشکی و تخصصی با اشاره به اقدامات اجرا شده در راستای عملیاتی کردن برنامه های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی در دندانپزشکی به بازدید ها و ارزیابی وضعیت دانشکده های دندانپزشکی به منظور برنامه ریزی رئوس برنامه های طرح تحول و بررسی وضعیت موجود رشته های عمومی و تخصصی حوزه دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: تاکنون از دانشکده های دندانپزشکی زاهدان، رشت و کرمان بازدید بعمل آمده است.

هوشمند با اشاره به برگزاری پیروز آزمون های مرتبط با این دبیرخانه، افزود: توزیع نیروی انسانی متخصص به عنوان هیئت علمی دانشکده های دندانپزشکی براساس راستی آزمایی و نیازسنجی منطقه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: سند برآورد نیروی انسانی کلان مناطق آمایشی در دست تهیه است که امیدواریم با مدیریت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی بتوانیم سیاستگذاری وضعیت نیروی انسانی دندانپزشکی عمومی، آموزش تخصصی و تخصصی درمانی کشور را براساس کلان مناطق آمایشی طراحی و اجرا کنیم.

دبیر شورای آموزش دنداپزشکی و تخصصی با بیان اینکه پیوست اخلاق حرفه ای در آموزش دندانپزشکی با مدیریت معاونت آموزشی وزارت بهداشت انمجام خواهد شد؛ شرح داد: یکی از برنامه های راهبردی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اعتباربخشی برنامه های آموزشی است که در حال حاضر در همه دانشگاه ها به اجرا درآمده، امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی بازنگری هدفمند کوریکولوم های تخصصی دندانپزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به تعداد زیاد دانشکده دندانپزشکی باید ضمن ارتقاء شرایط موجود، کیفیت و استاندارد پایه را در دانشکده های دندانپزشکی نهادینه کنیم که لازمه آن داشتن نیرو های متخصص آموزش در حوزه دندانپزشکی خواهد بود، لذا تربیت نیروی درمانی متخصص منوط به برآورد سند نیروی انسانی سلامت در کلان مناطق آمایشی است.

هوشمند با اشاره به توسعه علوم و فناوری های نوین و میان رشته ها اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم توسعه دوره های مهارتی اعضای هیئت علمی و نیرو های متخصص را با آخرین فناوری های نوین و توانمندی های لازم هماهنگ کنیم که به همین منظور یک کارگاه کشوری در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی جهت طراحی و راه اندازی رشته های نوین تشکیل شده است که اعضای این کارگروه در فناوری های نوین مثل مهندسی بافت، بیوتکنولوژی دندانپزشکی، نانوتکنولوژی و علوم مرتبط با حوزه دندانپزشکی متخصص هستند.

وی با بیان اینکه عرصه های آموزش عملی و کارورزی در حوزه دانشجویان دندانپزشکی عمومی و تخصصی در بیمارستان هایی که نزدیک دانشکده باشند، نهادینه می شود؛ تاکید کرد: این تصمیم به صورت یک طرح ملی در حال پیگیری است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال انجام است، امیدواریم با این کار سطح دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان افزایش یابد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از تشکیل کارگروه مهارتی به منظور ارزیابی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی و تخصصی خبرداد و گفت: با توجه به اینکه سیاست این دبیرخانه استفاده از خرد جمعی در اجرای برنامه ها است لذا به دنبال برون سپاری بخشی از فعالیت های حوزه دندانپزشکی که نقش حاکمیتی نداشته باشند هستیم که به همین دلیل انجمن های علمی مرتبط با حوزه دندانپزشکی را می توانیم وارد پروژه های وزارت بهداشت کنیم.

هوشمند با اشاره به ایجاد همدلی و گفتمان واحدی که در معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص پیشبرد برنامه های طرح تحول و نوآوری آموزشی بوجود آمده؛ گفت: امیدوار هستیم خروجی این اقدامات سطح سلامت مردم در تمام حوزه ها بخصوص بخش سلامت دهان و دندان کشور را ارتقاء دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 8

به "اعتبار بخشی برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی تا انتها سال 98 ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار بخشی برنامه های آموزش پزشکی و دندانپزشکی تا انتها سال 98 ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید