اندرویدی های طوفانی با 24 گیگابایت رم ، با پرچم دارهای تازه آشنا شوید

به گزارش مجله پیوند، به تازگی چند برند مطرح در بازار گوشی های هوشمند، از گوشی هایی با 24 گیگابایت رونمایی نموده اند.

اندرویدی های طوفانی با 24 گیگابایت رم ، با پرچم دارهای تازه آشنا شوید

به گزارش خبرنگاران، در حالی که هنوز رم بسیاری از لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی در حد 4 تا 16 گیگابایت است، گوشی های تازه در حال تجهیز خود به رم های بالاتر هستند. اما واقعا رم های قدرتمند 24 گیگابایتی چه کاربردی دارند؟

هوش مصنوعی تشنه رم قدرتمند است

مهم ترین علت تجهیز این گوشی ها به رم های بالا، استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی در گوشی هاست.

اگر در پی اجرای هر مدل از هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند هستید، اولین چیزی که باید بدانید این است که برای اجرای هر مدلی، به اندازه زیادی رم احتیاج دارید. اساساً، بعضی از اپلیکیشن ها مانند Stable Diffusion به VRAM زیادی احتیاج دارند. این مدل ها معمولاً روی RAM بارگذاری می شوند که بسیار سریع تر از استورج عمل می نمایند.

رم به چند علت سریع تر است، اما این اتفاق 2 علت عمده دارد؛ اول تأخیر کمتر که به علت نزدیک بودن به CPU است و دوم پهنای باند بیشتر. به علت این ویژگی ها، بارگذاری مدل های زبانی بزرگ (LLM) روی RAM لازم است، اما سؤال بعدی که معمولاً در ادامه مطرح می گردد این است که دقیقاً چه اندازه RAM به وسیله این مدل ها استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید:

چند راه چاره ساده برای سریع تر کردن عملکرد گوشی

گیم و مولتی تسک

علاوه بر هوش مصنوعی که احتیاج به رم بالا دارد، وجود رم قدرتمند در اجرای گیم ها و بعلاوه مولتی تسک بسیار کارآمد است.

اکنون تعداد گیم هایی که اصطلاحا سنگین هستند و طراحی گرافیک پرحجمی دارند برای اجرا احتیاج به رم های قدرتمندی دارند تا گیمر زمان کمتری برای اجرا صرف کند.

بعلاوه وقتی که چند برنامه یا اپلیکیشن در حال اجراست، گوشی های بال رم پایین معمولا هنگ می نمایند. در اینجا رم به همان دلایلی که گفته شد می تواند مانع از این اتفاق گردد.

رونمایی از گوشی های پرقدرت

چند روز پیش، شیائومی از یک گوشی با رم 24 گیگابایت رونمایی کرد. این گوشی با نام Redmi K60 Ultra علاوه بر قدرت بالای رم، یک ترابایت حافظه دارد و مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی است. نکته جالب این است که قیمت این گوشی زیر 500 دلار به بازار عرضه می گردد.

این گوشی رده بالاترین محصول شیائومی از زیربرند Redmi است که بعضی قابلیت های آن تا به امروز هرگز در هیچ گوشی ردمی مشاهده نشده اند. گوشی تازه بعلاوه تفاوت هایی اساسی با سایر اعضای خانواده Redmi K60، یعنی مدل های K60 و K60 پرو و K60E دارد.

بیشتر بخوانید:

  • این کار به لنز دوربین آسیب جدی می رساند

گوشی وان پلاس Ace 2 پرو هم پس از شیائومی به طور رسمی در چین عرضه می گردد. این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست، جانشین Ace پرو سال 2022 و نسخه پرو Ace 2 اوایل سال جاری خواهد شد. همانطور که انتظار می رود بازار هدف این گوشی جامعه نوجوانان و گیمرهاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1734

به "اندرویدی های طوفانی با 24 گیگابایت رم ، با پرچم دارهای تازه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندرویدی های طوفانی با 24 گیگابایت رم ، با پرچم دارهای تازه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید