برنامه ریزی برای تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، توسعه فناوری های دیجیتال سبب شده تا کشورها به چشم یک فرصت به این امکان نگریسته و زمینه های بهره برداری حداکثری از آن را فراهم کنند.

برنامه ریزی برای تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال

ترویج و توانمندسازی عمومی، یکی از اولویت هایی است که با اجرای برنامه های مختلف دنبال می شود. این رویکرد شامل توانمندسازی در سطوح دانش آموزان و ترویج در سطح مدارس و مکان های عمومی است. همچنین ترویج و توانمندسازی تخصصی، دیگر برنامه ای است که ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن را بر عهده دارد.

نخستین گام این ستاد شامل توانمندسازی در سطوح دانشجویان و اساتید و ترویج در سطح دانشگاه ها از طریق رویدادهای مختلف و شتابدهنده های اشتغال است.

ضرورت جهت دهی به پژوهش و خلق دانش، دیگر برنامه مهم ستاد است. این برنامه، اهمیت خود را در قالب حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه های فناوری محور اولویت دار ستاد در سطوح تحصیلات تکمیلی و همچنین پژوهش های دارای مشتری در حوزه های اولویت دار از طریق تأمین مالی مشترک با نهادهای مالی و یا مشتریان نشان می دهد.

از دیگر برنامه ها و اقدامات ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، توسعه فضاهای مربوط به شرکت های خلاق و کمک به متنوع سازی آنها است. این برنامه شامل حمایت از توسعه و توسعه فضاهای مربوط به شرکت های خلاق به ویژه شتابدهنده ها، آزمایشگاه های زنده و ارائه خدمات متنوع در این زمینه با رویکرد متنوع سازی مساله محور و متنوع سازی فناورانه است.

به ثمر نشستن تمامی این برنامه ها، مرهون جهت دهی به تأمین مالی این زیست بوم است. این برنامه شامل مشارکت و حمایت از نهادهای تأمین مالی موجود در زیست بوم در جهت متنوع سازی مساله محور و فناورانه است.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برنامه، تعامل سازنده با شرکت های بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال را به منظور افزایش نفوذ فناوری های دیجیتال و پیشبرد برنامه های متنوع سازی، توسعه بازار و صادرات، با جدیت دنبال می کند.

همکاری در سطح ملی در جهت بهبودی فضای کسب و کار و رگولاتوری زیست بوم که شامل تعامل با انجمن ها، اتحادیه ها و نهادهای حاکمیتی در جهت کمک به بهبود فضای کسب و کار و رگولاتوری زیست بوم است، از دیگر برنامه های این ستاد محسوب می شود.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تعامل با نهادهای بین المللی و کمک به توسعه حضور در بازارهای جهانی، همکاری هایی برای بهره گیری از ظرفیت های نهادها و بازارهای بین المللی را در برنامه های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1407

به "برنامه ریزی برای تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید