بهای جهانی طلا اندکی بالا رفت

به گزارش مجله پیوند، بهای جهانی طلا صبح امروز (چهارشنبه) به دلیل افت شاخص دلار در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص های اقتصادی آمریکا در سرانجام این هفته هستند، اندکی بالا رفت.

بهای جهانی طلا اندکی بالا رفت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، آمار مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم 2018 قرار است جمعه آینده منتشر شود.

ناظران بازار بسیار امیدوارند که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه گذشته از پیش بینی 4.1 درصدی آن فراتر رود.

بهبود شاخص های اقتصادی آمریکا و رشد اقتصادی این کشور معمولا موجب افزایش نرخ برابری دلار و افت بهای فلز زرد می شود، اما از آنجا که با بهبود شاخص های اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض پول می کند، شاخص دلار اینبار کاهش و بهای طلا افزایش می یابد.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 51 دقیقه بامداد امروز با 2 دهم درصد افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به یک هزار 226 دلار و 13 سنت در هر اونس رسید.

فلز زرد در معاملات آینده صبح امروز بازار کامکس آمریکا نیز به بهای یک هزار و 226 دلار و 10 سنت در هر اونس معامله شد که نسبت به دیروز یک دهم درصد کاهش دارد.

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر 6 ارز اصلی (یورو، ین، پوند انگلیس، فرانک سوئیس، دلار کانادا و دلار استرالیا) اندازه می گیرد، بامداد امروز با یک دهم درصد افزایش نسبت به دیروز به 94.547 رسید.

رویترز براساس نظرسنجی از اقتصاددان ها گفت: شتاب رشد کنونی اقتصاد آمریکا بزودی کاهش می یابد، زیرا با افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاری در این کشور کمتر می شود.

با این حال، اقتصاددان ها احتمال ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا در 2 سال آینده را یک به سه می دانند.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 28

به "بهای جهانی طلا اندکی بالا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهای جهانی طلا اندکی بالا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید