جزئیات ممنوعیت سفر به و از شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز

به گزارش مجله پیوند، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: سفر به شهرها و از شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.

جزئیات ممنوعیت سفر به و از شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصتمین جلسه این کمیته، دستورالعمل های سفرهای نوروزی در شرایط کرونا را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هر گونه جابجایی بین شهری می باشد.سفر به شهرها و از شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از 25 اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می گردد، تا 15 فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

وی به همین دلیل افزود: چنانچه در طول تعطیلات شرایط شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی گردد، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی تواند وارد آن شهر بگردد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هم استان ها و هم نیروی انتظامی برای کنترل کامل شهرهای قرمز و نارنجی متمرکز باشند.

ذوالفقاری بر عدم تشویق مردم به سفر تاکید نمود و گفت: حتماً باید فاصله اجتماعی رعایت گردد و این فقط مختص افرادی که به سفر می فرایند، نخواهد بود.

در این نشست پیشنهاد شد اگر افرادی که تست آنها مثبت باشد و قرنطینه را رعایت نکنند و سفر بفرایند، ضمن جلوگیری در جهت و برگرداندن مبلغی را جریمه خواهند شد و باید به مراکز قرنطینه بفرایند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نماینده اصناف و کسبه هم گزارش هایی را ارائه کرد و تاکید شد که مصوبه ای برای محدودیت زمانی ساعات کار کسبه وجود ندارد اما محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد.

همچنین در این جلسه به بحث واکسن اتباع خارجی اشاره شد و ذوالفقاری با بیان اینکه با اتباع خارجی در کشور ما همانند هموطنان خودمان در درمان رفتار می گردد، گفت: بحث تزریق واکسن به اتباع خارجی همزمان با مردم کشور مطرح است و کمیساریای عالی پناهندگان آمادگی یاری دارد برای واکسیناسیون اتباع خارجی و می تواند واکسن هایی که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد را برای این قشر وارد کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 972

به "جزئیات ممنوعیت سفر به و از شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ممنوعیت سفر به و از شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید