حیدری: توافق ایران با چین و روسیه؛ علت فشار مضاعف آمریکا ، جهان برای اولین بار دست رد به سینه آمریکا زد

به گزارش مجله پیوند، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از یک ماه گذشته بحث توافق 25 ساله ایران و چین و تمدید توافق چند ساله ایران و روسیه مطرح شد که چنین طرح هایی می تواند ایران را مصون سازد. از این رو آمریکا میخواهد تا فشار را بر ایران بیافزاید.

حیدری: توافق ایران با چین و روسیه؛ علت فشار مضاعف آمریکا ، جهان برای اولین بار دست رد به سینه آمریکا زد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: علت رای نیاوردن طرح ضد ایرانی آمریکا از چند زاویه قابل آنالیز است اولا اینکه از یک ماه گذشته بحث توافق 25 ساله ایران و چین و همچنین تمدید توافق چند ساله ایران و روسیه مطرح شد که چنین طرح هایی می تواند ایران را مصون سازد. از این رو آمریکا میخواهد تا فشار را بر ایران بیافزاید.

وی ادامه دهد: وقتی آمریکا علیه ایران از تمام توان و ظرفیت های بین المللی و کشوری استفاده می نماید ایران نیز ضمن اینکه از توان و ظرفیت داخلی باید نهایت بهره را ببرد باید حتما از مجامع و ظرفیت های خارجی نیز استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رای نیاوردن طرح ضد ایرانی در شورای امنیت از چند جهت برای آمریکا شکست بزرگی بود. زیرا برای اولین بار است که جهان دست رد به سینه آمریکا می زند.

حیدری با بیان اینکه از چند ماه گذشته جریان سازی علیه ایران از سوی آمریکا با یاری بعضی از کشور های منطقه ای و فرامنطقه ای شروع شده است، بیان داشت: در واقع برداشت آمریکا این بود که این ذهنیت ها فراهم شده، از این رو در بهترین شرایط می تواند موضوع را مطرح و علیه ایران اقدام بین المللی انجام دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند زیرا عضو برجام نیست، بیان داشت: خوشبختانه با استراتژی ایران که از گذشته همواره توطئه و کارکرد های آمریکا را رصد نموده این توطئه نیز خنثی خواهد شد و یک شکست دیگر برای آمریکا رقم خواهد خورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها گفت: کوشش عمده آمریکا در چند سال گذشته ایجاد تنش در فضای داخلی کشور به عنوان راهبردی اساسی بوده، اما راهبرد ایران نیز همواره هوشمندانه بوده، به گونه ای که در مقابل توطئه ها همواره پیروز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 629

به "حیدری: توافق ایران با چین و روسیه؛ علت فشار مضاعف آمریکا ، جهان برای اولین بار دست رد به سینه آمریکا زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری: توافق ایران با چین و روسیه؛ علت فشار مضاعف آمریکا ، جهان برای اولین بار دست رد به سینه آمریکا زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید