خبرنگاران البرز 80 پروژه آموزشی درحال ساخت دارد

به گزارش مجله پیوند، کرج- خبرنگاران- مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز بیان کرد که این استان 80 پروژه آموزشی از محل یاری های خیرین و اعتبارات ملی و استانی در دست ساخت دارد.

خبرنگاران البرز 80 پروژه آموزشی درحال ساخت دارد

محمد دلاوریان روزیکشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهارداشت: 50 درصدپروژه های آموزشی استان البرز توسط خیرین در حال ساخت و آماده سازی است.

وی اعلام نمود: خیرین مدرسه ساز البرز درامسال 115 میلیارد تومان متعهد شدند که تا خاتمه سال همه آن محقق می گردد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز بیان داشت: تا بهمن ماه امسال 16 مدرسه با 150 کلاس درس و سه سالن در البرز بهره برداری خواهد شد.

وی توضیح داد: تا مهرماه سال آینده هم 24 پروژه شامل 19 مدرسه با 200 کلاس درس و پنج سالن ورزشی برای تحویل به آموزش و پرورش آماده می گردد.

دلاوریان افزود: ساخت هرمترمربع فضای آموزشی 30 میلیون ریال هزینه دارد.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی استان دربخش ساخت پروژه های آموزشی نسبت به سال گذشته به رغم همه مسائل و تحریم ها با 12 درصد رشد همراه بوده که این مهم نشان ازتوجه دولت تدبیرو امید درتامین زیرساخت های آموزشی و گسترش عدالت آموزشی درالبرزدارد.

وی سرانه فضای آموزشی البرز را 3.20 مترمربع به ازای هردانش آموز ذکر کرد درحالی که سرانه کشوری 5.18 است.

مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز، سرانه استاندارد آموزشی جهانی را 8.23 ذکرکرد و یادآورشد: سالانه 13 هزار نفربه جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می گردد که برای ساخت کلاس درس دراین استان مهاجرپذیر احتیاج به افزایش سطح مشارکت های مردمی داریم.

وی بیان کرد: تا کنون 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده که بازهم به دلیل کمبود فضای آموزشی دراستان احتیاج به مشارکت بالای آنها داریم.

دلاوریان گفت: رشد مهاجرت، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی 35 درصدی مدارس ازجمله علت اصلی تراکم بالای دانش آموزی درکلاس های درس استان البرز را تشکیل می دهد.

وی تاکید نمود: براساس بند ز تبصره 6 قانون برنامه و بودجه سال 99 همه مدارس ازپرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و حتی فاضلاب معاف شده اند درحالی که اجرای این قانون دراستان البرز اجرایی نشده است و فرصت زیادی هم تا خاتمه سال باقی نمانده است.

استان البرز 473 هزاردانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 876

به "خبرنگاران البرز 80 پروژه آموزشی درحال ساخت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرز 80 پروژه آموزشی درحال ساخت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید