خبرنگاران روسیه: مساله آژانس باید بدور از هرگونه سیاسی کاری حل و فصل گردد

به گزارش مجله پیوند، مسکو - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در برجام اعلام نمود: از نظر روسیه مساله اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران باید به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل وفصل گردد.

خبرنگاران روسیه: مساله آژانس باید بدور از هرگونه سیاسی کاری حل و فصل گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی ریابکوف سه شنبه شب در گفت وگو با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با بیان این مطلب اضافه نمود: روسیه تمام توان خود را در این زمینه به کار خواهد بست تا آژانس در جهت فنی خود حرکت کند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از درگذشت هموطنان کشورمان به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا با توجه به تحریم های آمریکا، گفت: موضع اصولی روسیه در خصوص تحریم ها معین است و بارها تاکید نموده ایم که اقدامات آمریکا علیه ایران کاملا یکجانبه و غیرقانونی است.

ریابکوف گفت: در شرایطی که ایران تحت فشار برای مقابله با کرونا واقع شده است مسکو بر این موضع خود تاکید خواهد نمود.

وی با ابراز همدردی و ابراز تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان کشورمان در ابتلای به این بیماری، خاطرنشان کرد که مسئولین روسیه آمادگی دارند در تامین تجهیزات و یاری های پزشکی به ایران یاری نمایند و به کوشش های خود ادامه خواهند داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه گذشته (13 اسفند) در تازه ترین گزارش خود خاطرنشان کرد که ایران اجازه دسترسی به سه مکان را فراهم ننموده و درباره پرسش های آژانس پیرامون مواد هسته ای اعلام نشده، همکاری قابل توجهی نداشته است.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین، پیشتر هشدار داده بود که موضوعات پادمانی نباید با اغراض سیاسی بزرگنمایی گردد.

وی در یادداشتی متذکر شد که آژانس، مسؤولیت دارد تا با تدبیر و خردمندی از تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس، جلوگیری کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 326

به "خبرنگاران روسیه: مساله آژانس باید بدور از هرگونه سیاسی کاری حل و فصل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: مساله آژانس باید بدور از هرگونه سیاسی کاری حل و فصل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید