خبرنگاران روسیه: اینستکس تراکنش کالاهای تحریم شده را انجام دهد

به گزارش مجله پیوند، مسکو - خبرنگاران - نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: اینستکس باید به سوی تراکنش های مربوط به کالاهای مشمول تحریم ها برای ارسال این کالاها به ایران حرکت کند.

خبرنگاران روسیه: اینستکس تراکنش کالاهای تحریم شده را انجام دهد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه در توییتر نوشت: تروییکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) از ارسال موفقیت آمیز کالاهای درمانی به ایران به وسیله سیستم اینستکس خبر داده اند.

وی اضافه کرد: این اقدام را می توان تبریک گفت، در تابستان سال گذشته اعلام شد که این کانال (اینستکس) راه اندازی شده است. اما در واقع همینک شروع بکار نموده است برای موفقیت بیشتر این طرح آرزوی موفقیت می کنیم.

اولیانوف در توییت دیگری نوشت: باتوجه به اینکه تحریم های فرا مرزی آمریکا لغو نشده است باید اقدامات اینستکس را بر کالاهایی که تحریم شده اند نیز گسترش داد.

وی ادامه داد: باید فهرست شرکت نمایندگان طرح اینستکس را به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا گسترش داد؛ این اقدام باید با ملاحظات انسانی صورت بگیرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه نخستین عملیات اقتصادی با ایران بر اساس سازوکار اقتصادی اروپا و ایران موسوم به اینستکس را تأیید کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه که در توییتر منتشر شد برلین، پاریس و لندن اولین معامله تجاری با ایران بر اساس اینستکس را برای تسهیل ارسال تجهیزات پزشکی به ایران با موفقیت انجام داده اند.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده که اینستکس و طرف ایرانی آن برای توسعه این سازوکار و انجام تراکنش های بیشتر با یکدیگر همکاری نمایند.

ابزار حمایت از مبادلات تجاری (انگلیسی: Instrument in Support of Trade Exchanges) به اختصار اینستکس (INSTEX) یا سامانه حمایت از مبادلات تجاری یک ابزار ویژه اقتصادی است که در بهمن 1397 توسط فرانسه، آلمان و انگلیس برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران ایجاد شد.

مقر اینستکس در پاریس پایتخت فرانسه است.

سخنگوی رسمی دولت فرانسه نیز گفت: انجام نخستین تراکنش اینستکس با ایران را تایید می کنیم و تاکید داریم که تجارت مشروع با ایران از این کانال، ادامه و گسترش یابد ضمن اینکه آماده گفت وگوی سازنده با ایران برای حل و فصل مسائل مرتبط به تعهدات برجامی هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 382

به "خبرنگاران روسیه: اینستکس تراکنش کالاهای تحریم شده را انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: اینستکس تراکنش کالاهای تحریم شده را انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید