خبرنگاران رویترز: کره شمالی به دولت بایدن برای مذاکره پاسخی نداد

به گزارش مجله پیوند، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز دقایقی پیش گزارش داد، به رغم تلاش های متعدد دولت بایدن برای برقراری ارتباط و مذاکره با کره شمالی، اما پیونگ یانگ تا کنون هیچ پاسخی به آنان نداده است.

خبرنگاران رویترز: کره شمالی به دولت بایدن برای مذاکره پاسخی نداد

به گزارش خبرنگاران، یک مقام ارشد دولت بایدن به رویترز گفت: تلاش هایی برای برقراری ارتباط با دولت کره شمالی از طریق چندین کانال از اواسط فوریه (بهمن) از جمله در نیویورک اجرا شده است اما تا به امروز هیچ پاسخی از پیونگ یانگ دریافت نکرده ایم.

این مقام دولت بایدن افزود، به نظر می رسد بیش از یک سال هیچ گفت و گوی فعالی بین ایالات متحده و کره شمالی از جمله در ماه های پایانی دولت ترامپ به رغم تلاش های متعدد ایالات متحده در آن زمان برای تعامل وجود نداشته است.

به نوشته رویترز، دولت بایدن تا به امروز در توصیف رویکرد خود در قبال کره شمالی محتاط بوده و گفته است که پس از تعامل بی سابقه دونالد ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال بررسی یک سیاست جامع است.

بایدن پش از این در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت که با رهبر کره شمالی به شرطی که موافقت کند که از ظرفیت هسته ای خود بکاهد، دیدار خواهد داشت.

موضوع خلع سلاح هسته ای کره شمالی مدتی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در سال 2017 به یکی از مهمترین موضوعات بین المللی تبدیل شد اما با وجود یک دوره بهبود روابط بین کره شمالی و کره جنوبی و سه دیدار بی سابقه حضوری بین ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هیچ پیشرفتی در زمینه خلع سلاح هسته ای کره شمالی حاصل نشد تا این موضوع به عنوان یک اولویت حل نشدنی دولت ترامپ به دولت جدید بایدن منتقل شد.

رویترز می گوید که روابط ترامپ و کیم به هر حال به بهبود روابط دو دولت در زمینه خلع سلاح هسته ای تبدیل نشد، ترامپ به تعهدات خود در قبال کیم عمل نکرد بطوری که کره شمالی در نیمه دوم سال 2020 در واکنش به بد قولی های آمریکا یک سری آزمایش موشکی کوتاه برد را که نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هم بود، انجام داد این کشور همچنین یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط زیردریایی را آزمایش کرد.

ترامپ انتظار داشت دولت کره شمالی تاسیسات هسته ای خود را نابود کند اما کیم حاضر به دست کشیدن از سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی که اساساً از اولویت های این کشور است نبود و حاضر نشد نیروگاه های هسته ای خود را نابود کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 982

به "خبرنگاران رویترز: کره شمالی به دولت بایدن برای مذاکره پاسخی نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویترز: کره شمالی به دولت بایدن برای مذاکره پاسخی نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید