خبرنگاران شورای امنیت سازمان ملل خشونت های ارتش میانمار را محکوم کرد

به گزارش مجله پیوند، تهران- خبرنگاران- شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به اتفاق آرا در بیانیه ای برخورد خشونت آمیز ارتش میانمار با معترضان را محکوم کرد.

خبرنگاران شورای امنیت سازمان ملل خشونت های ارتش میانمار را محکوم کرد

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، در یک ماه گذشته این دومین بار است که شورای امنیت سازمان ملل در خصوص خشونت اعمال شده ارتش میانمار علیه معترضان موضع گیری می نماید.

در بیانیه شورای امنیت آمده است که این شورا استفاده از خشونت علیه معترضان صلح طلب، از جمله علیه زنان، جوانان و بچه ها را به شدت محکوم می نماید.

شورای امنیت همچنین از محدودیت های اعمال شده در میانمار علیه کارکنان خدمات پزشکی، جامعه مدنی، اعضای اتحادیه کارگری، روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای نگرانی عمیق نموده و خواهان آزادی فوری همه بازداشت شدگان شده است.

ارتش میانمار که به نام تاتمادا شناخته می گردد، روز اول فوریه (13 بهمن) با ادعای تقلب در انتخابات مجلسی آبان ماه اقدام به تصاحب قدرت کرد.

نظامیان میانمار با ادعای تقلب گسترده در انتخابات هشتم نوامبر 2020 (18 آبان) خواهان تحقیقات گسترده در این خصوص شدند.

بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار در پی تنش های فزاینده میان دولت و ارتش بر سر انتخابات اخیر مجلس در این کشور رخ داد.

این کودتا یک دهه پس از انتها حکومت نظامی 49 ساله رخ داد و منجر به یک کارزار نافرمانی مدنی شامل اعتصابات و تظاهرات در سراسر این کشور جنوب شرقی آسیا شده است.

در جریان سرکوب اعتراضات به کودتای ماه گذشته در شهرهای مختلف در میانمار تا به امروز حدود 60 تن کشته و بیش از هزار نفر دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1010

به "خبرنگاران شورای امنیت سازمان ملل خشونت های ارتش میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شورای امنیت سازمان ملل خشونت های ارتش میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید