خبرگزاری ژاپن از موضوع مهم گفت وگوی روحانی و آبه رونمایی کرد

به گزارش مجله پیوند، تسنیم نوشت: خبرگزاری رسمی ژاپن کیودو گفت که سران ژاپن و ایران در مذاکرات عصر امروز آدینه خود در توکیو در خصوص برجام و اختلاف تهران و واشنگتن در خصوص این قرارداد بین المللی بحث و رایزنی کردند.

خبرگزاری ژاپن از موضوع مهم گفت وگوی روحانی و آبه رونمایی کرد

خبرگزاری رسمی ژاپن کیودو روز آدینه نوشت حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این ملاقات به شینزو آبه گفته است توافق هسته ای یک توافق بسیار مهم برای ایران است به همین دلیل ما به شدت، خروج یک طرفه و غیرمنطقی آمریکا از این توافق را محکوم می کنیم.

روحانی گفت: ما امیدواریم که ژاپن و سایر کشورهای دنیا برای حفظ این توافق کوشش نمایند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در این ملاقات گفته است ژاپن امیدوار است تنش ها در خاورمیانه منطقه ای که انرژی ژاپن از آن تامین می گردد کاهش یابد.اما وی همچنین از ایران خواست که در برقراری صلح و ثبات در منطقه و تعهد کامل به توافق هسته ای نقش سازنده ایفا نماید.

حسن روحانی که عصر امروز آدینه به وقت محلی برای ملاقاتی دو روزه وارد توکیو شد ساعتی پیش و پس از استقبال رسمی، وارد گفت وگوی خصوصی با نخست وزیر ژاپن شد.

نخست وزیر ژاپن خرداد ماه امسال به عنوان اولین نخست وزیر این کشور در 40 سال گذشته، به تهران سفر کرد، او در این ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

سفر امروز روحانی به توکیو در پاسخ به سفر آبه و برای تکمیل گفت وگوهایی است که در جریان سفر او به ایران شکل گرفته بود.

ژاپن و ایران به طور سنتی روابط محبت آمیز ای دارند روحانی و آبه پیش از این، تابستان امسال در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر ملاقات نموده بودند این ملاقات، نوزدهمین ملاقات رهبران و مقامات ارشد دو کشور در 19 سال گذشته و دهمین ملاقات آبه و روحانی است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 139

به "خبرگزاری ژاپن از موضوع مهم گفت وگوی روحانی و آبه رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری ژاپن از موضوع مهم گفت وگوی روحانی و آبه رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید