راهنمای خرید و آماده کردن باکس هدیه برای شب یلدا

به گزارش مجله پیوند، شب یلدا یکی از شب هایی است که در آن همه مردم به برگزاری جشنی باستانی مشغول هستند. طبق افسانه ها این شب، که بلندترین شب سال است، نور بر تاریکی پیروز می شود و به همین دلیل باید تا نیمه شب به جشن و پایکوبی بپردازیم. به همین دلیل همیشه مردم عصر و شب 30 آذر را دور هم می گذرانند، می گویند و می خندند و تا نیمه شب در کنار هم هستند. یکی از رسم هایی که از سال ها پیش به مراسم شب یلدا اضافه شد، هدیه دادن به یکدیگر است. البته در رسوم قدیم هدیه دادن به نوعروس و بچه ها وجود داشته است، اما این روزها همه به هم هدیه می دهند. باکس هدیه شب یلدا باید با عناصر مربوط به این جشن مرتبط باشد و بهتر است هدایایی هم که انتخاب می کنید به این مراسم مرتبط باشد.

راهنمای خرید و آماده کردن باکس هدیه برای شب یلدا

این مطلب از خبرنگاران مگ راهنمای خرید باکس شب یلدا به زبان ساده است و به شما کمک می کند که به راحتی یک هدیه مناسب برای افرادی که دوستشان دارید تهیه کنید.

ایده باکس شب یلدا

اولین قدم برای خرید باکس هدیه شب یلدا، تهیه جعبه کادویی است که می خواهید هدیه را داخل آن بگذارید. یک جعبه مقوایی قرمز یا پاکت کادویی قرمز با طرح انار، کلاسیک ترین چیز برای قرار دادن هدیه شب یلدا است.

باکس شب یلدا بر اساس نوع هدیه شما متفاوت پر می شود. اگر کادوی شما بزرگ است و به جعبه بزرگ نیاز دارد، می توانید برای تزیین داخل جعبه هم می توانید از انارهای کوچک خشک شده، پوشال های قرمز و حتی میوه های کاج استفاده کنید، اما اگر هدیه شما کوچک باشد شاید نیازی به این تزئینات نداشته باشید.

در شب چله می توانید هر چیزی که دوست دارید و برایتان خاطره انگیز است را هدیه بدهید و طرف مقابلتان را خشنود کنید. از یک شاخه گل تا یک دستبند طلا می تواند در این شب هدیه داده شود. پرطرفدارترین هدیه در این شب باکس گل است. شما می توانید گل را به مادربزرگتان که برای شب یلدا در خانه اش مهمانی گرفته است هدیه بدهید، به همسرتان یک باکس پر از گل رز هدیه بدهید یا برای همکارانتان در محل کار چند شاخه گل بخرید.

اما اگر قرار باشد برای نوعروس خانواده تان هدیه ببرید ماجرا کمی فرق می کند. طبق سنت های قدیمی هدیه شب چله عروس شامل موارد خاصی می شود که حتما باید خریداری شود. یکی از این موارد آجیل شب یلدا است که به شکل خاصی تزیین می شود. درباره این موضوع در مطلب چیدمان میز شب یلدا کاملا توضیح داده ایم. اما درباره مابقی موارد کمی جلوتر در همین مطلب نوشته ایم که می توانید با کمک آن یک باکس شب یلدای عالی برای عروس تهیه کنید.

باکس گل شب یلدا

همان طور که گفتیم گل محبوب ترین هدیه ای است که در شب یلدا می توانید به دیگران بدهید. باکس های گل معمولا یا جعبه مقوایی هستند یا سبدهای چوبی دسته دار زیبایی که در آن گل قرار می گیرد و تزئین می شود. اگر برای مهمانی شب چله به محیطی رسمی دعوت شده اید حتما باکس گل بخرید. دسته گل یا سبد گل آنچنان رسمی نیست و ممکن است روی وجهه اجتماعی شما تاثیر بگذارید. اما اگر قرار است به خانه فامیل بروید می توایند سبد را انتخاب کنید. این سبدها شبیه به سبدی است که زیبای خفته و سفید برفی دست می گرفتند و وقتی پر از گل می شوند صحنه ای رویایی ایجاد می کنند.

بهتر است برای شب چله از گل های قرمز رنگ استفاده کنید تا با حال وهوای این جشن اصیل هم خوانی داشته باشد. گل های رز قرمز، اطلسی قرمز، کاردینال، آنتوریوم، ژربرا قرمز، لاله قرمز، نیلوفر قرمز، مینا، ارکیده قرمز و گل صدتومنی قرمز از گل هایی هستند که در فصل سرما در دسترس هستند و می توانید برای باکس گل شب یلدا از آن ها استفاده کنید.

باکس شب یلدا برای عروس

باکس شب چله برای عروس شامل موارد خاصی است که طبق سنت های قدیمی باید حتما خریداری شوند. این هدیه از طریق خانواده داماد خریده می شود و در اولین شب یلدایی که دختر نوعروسِ خانواده شده است به او هدیه می دهند. بله، فقط اولین شب یلدایی که با خانواده همسر می گذرد هدیه در انتظار تازه عروس است و سال های دیگر از چنین هدیه جذابی خبری نیست.

در روزگاران قدیم این هدیه در چند سینی یا طبق چیده و تزئین می شد تا طی مراسی به نام طبق کِشان به خانه خانواده عروس فرستاده شود. همان شب هم در مراسم شب یلدا که در خانه خانواده عروس برگزار می شد، هدایا به تمام فامیل نشان داده و به عروس تقدیم می شد.

این روزها دیگر رسم طبق کشان فقط در بعضی از روستاهای کوچک برگزار می شود و هدایا در باکس های مقوایی یا طلقی تزیین شده از طریق خانواده داماد به عروس داده می شود. هدیه شب یلدا برای عروس شامل موارد زیر است:

  • آجیل تزئین شده
  • میوه های تزیین شده مثل هندوانه و لبو
  • پارچه
  • لباس زمستانی
  • پول
  • کله قند تزئین شده
  • نقل و شیرینی

البته می توان به این هدایا باز هم موارد دیگری افزود اما حتما باید این چند مورد در باکس شب یلدای عروس وجود داشته باشد. کتاب حافظ نفیس و باکس یا سبد گل از مواردی هستند که می توانید به هدیه شب چله عروس اضافه کنید.

هدیه یلدای سازمانی

سازمان ها و شرکت های مختلف به مناسبت شب یلدا به کارمندان و مدیران خود هدایای مختلفی می دهند. باکس های هدیه سازمانی در شکل ها و با محتویات مختلف تهیه می شود. شرکت های بزرگ باکس هدیه یلدای خود را براساس ظاهر برند خود طراحی می کنند و شرکت های میانه و کوچک هم به سراغ باکس های از قبل طراحی شده در بازار می روند.

در اغلب این هدایا آجیل، حافظ و گل نرگس پیدا می شود. مابقی هدایایی که در این بسته قرار می گیرند با توجه به بودجه و رویکرد شرکت فرق دارد. از خودنویس و کتاب و بازی فکری گرفته تا عروسک های بامزه و بلیط استفاده از مراکز تفریحی در باکس هدیه شب یلدا سازمانی یافت می شود.

مرور کلی

شب یلدا بلندترین شب سال است که طبق افسانه های قدیمی شب پیروزی نور بر تاریکی است، چون از اول دی ماه شب ها به مرور کوتاه تر و روزها بلندتر می شوند. در این شب خانواده ها دور هم، و معمولا در خانه بزرگ ترین فرد فامیل، جمع می شوند و تا پاسی از شب خوش و بش می کنند.

یکی از رسوم مربوط به این شب هدیه دادن به نوعروس است که حالا تبدیل به هدیه دادن همه افراد به یکدیگر شده است. همچنین اغلب شرکت ها و مجموعه ها به مناسبت این شب به کارمندان خود هدایای یلدایی می دهند و با این کار به آن ها یادآوری می کنند که در این شب باید به عشق و دوستی و خانواده فکر کرد و فقط یک شب دست از کار این دنیا کشید.

این مطلب راهنمای خرید باکس هدیه شب یلدا بود که به شما برای خرید هدیه کمک می کند. راستی اگر شما هم از طرف شرکتی که در آن مشغول هستید هدیه یلدایی گرفته اید برایمان بنویسید که چه چیزهایی در آن قرار داده بودند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1628

به "راهنمای خرید و آماده کردن باکس هدیه برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید و آماده کردن باکس هدیه برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید