سازمان ملل از لغو تحریم های دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل متحد، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل این نهاد بین المللی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که آنتونیو گوترش از لغو دستورالعمل مسدود کردن اموال بعضی از مقامات مرتبط با دیوان کیفری بین المللی صادره از سوی ایالات متحده در 11 ژوئن (21 خرداد) 2020 استقبال می نماید.

سازمان ملل از لغو تحریم های دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد

به گفته دوجاریک، دیوان کیفری بین المللی نقش مهمی در پیشبرد پاسخگویی در خصوص جرایم بین المللی ایفا می نماید.

گوترش همچنین بر ادامه همکاری سازمان ملل بر پایه توافق نامه روابط بین سازمان ملل و دیوان کیفری بین المللی تأکید کرد.

گفتنی است، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از لغو تحریم های وضع شده در دوران ترامپ علیه مقام های دیوان کیفری بین المللی استقبال نموده و این اقدام واشنگتن را قدمی مهم در راستای بازگشت به سمت مقررات مبتنی بر حقوق بین الملل توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، بورل در بیانیه خود گفت: این قدم مهم نشانگر تعهد ایالات متحده به نظام مبتنی بر مقررات بین المللی است.

وی همچنین بر نقش مهم دیوان کیفری بین المللی در احقاق حقوق قربانیان بعضی از فجایع عظیم دنیا تاکید نموده و با اشاره به اصل بی طرفی و استقلال قضائی این نهاد بین المللی، این ویژگی ها را به عنوان مبنای تأثیرگذاری و عملکرد دقیق این نهاد بر شمرد.

گفتنی است دولت آمریکا روز آدینه با صدور بیانیه ای از برداشته شدن تحریم های مالی و همچنین محدودیت های مربوط به صدور ویزا این کشور برای مقام های دادگاه کیفری بین المللی به ویژه فاتو بنسودا دادستان این دادگاه و فاکیسو موکوچوکو دستیار ارشد وی اطلاع داد.

این دو مقام ارشد دادگاه کیفری بین المللی پیش تر در ماه سپتامبر سال گذشته به دلیل تأیید جنایات اتفاق افتاده نظامیان آمریکا در افغانستان، هدف تحریم های دولت ترامپ قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1023

به "سازمان ملل از لغو تحریم های دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل از لغو تحریم های دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید