شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته

به گزارش مجله پیوند، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درخصوص چگونگی دریافت وام 100 میلیون تومانی از سوی معتادان بهبودیافته توضیحاتی ارائه کرد.

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاطمه رضوان با اشاره به پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبودیافته اظهار کرد: با توجه به شرایط در امسال وام اشتغال معتادان بهبودیافته به مبلغ 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت وام اشاره شده به معتادان بهبودیافته گفت: معتادانی که در مراکز سازمان بهزیستی حضور و فرایند درمانی خود را طی نموده باشند و بهبود یافته باشند و یک سال از زمان پاکی آنها گذشته باشد و در چند مرحله نیز تست اعتیاد آنها منفی باشد و کلاس های حرفه آموزی را گذرانده باشند و گواهی فنی حرفه ای را از سازمان مربوطه اخذ نموده باشند و دارای جواز کسب باشند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: وام 100 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت می گردد و این افراد به وسیله سازمان برای دریافت وام معرفی می شوند.

رضوان افزود: بعلاوه بنا بر تصمیم اخذ شده تا 5 سال حق بیمه معتادان بهبودیافته در واحدهای شغلی عنوان حق بیمه آنها به عنوان حق خویش فرمایی پرداخت خواهد شد و چنانچه کارفرمایی باشد که در کارگاه یا کارخانه این افراد را به کار بگیرد به هر نفر 50 میلیون تومان به عنوان وام اشتغال به کارفرما پرداخت می گردد که تا سقف 40 نفر به کارفرما این تسهیلات پرداخت می گردد که در حال رایزنی هستیم این رقم به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: وام در نظر گرفته شده برای کارفرمایان نیز 4 درصد بوده و به کارفرما پرداخت می گردد و مطابق قانون کار به معتادان بهبود یافته حقوق پرداخت می گردد. بعلاوه برای این کارفرمایان به عنوان حق بیمه کارفرمایی یا مشاور بیمه ای تا 5 سال پرداخت می گردد.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مشکلاتی که افراد بهبود یافته دارند این است که شغل، حمایت جامعه و خانواده را ندارند و مجددا پس از اینکه از مراکز ترخیص می شوند به دامان اعتیاد باز می گردند که باید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد. بعلاوه در سال گذشته بالغ بر 9 و 600 نفر وام اشتغال پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1372

به "شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید