فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی شاسی بلند جدید در بازار

به گزارش مجله پیوند، خودرو های فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی جدید گروه خودرویی بهمن هستند که در سال 1400 معرفی و عرضه شدند. بهمن موتور برنامه های نهایی خود برای عرضه خودروی جدید فیدلیتی را اظهار داشت.

فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی شاسی بلند جدید در بازار

به گزارش تجارت نیوز، دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی شاسی بلند جدید در بازار ایران هستند که توسط گروه بهمن موتور مونتاژ می شوند. خودروی دیگنیتی از ماه گذشته پیش فروش آن شروع شد و تعداد محدودی از آن عرضه شد.

معاون فروش گروه بهمن از عرضه فیدلیتی (شاسی بلند جدید) از هفته نخست تیرماه به بازار اطلاع داد.

گروه بهمن پارسال با راه اندازی خطوط فراوری و انجام تست های لازم، آماده فراوری و عرضه دو خودروی شاسی بلند جدید با نام فیدلیتی و دیگنیتی شد.

فیدلیتی یکی از خودرو های پیروز داخلی است که گروه بهمن با سرمایه گذاری بسیار زیاد برای نخستین بار در کشور پلتفرم آن را که حاصل طراحی در سال 2019 است، خریداری کرد.

اکنون خطوط فراوری فیدلیتی به طور کامل در داخل کشور ایجاد شده و در ماه های گذشته بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی برای توسعه داخلی سازی این خودرو زیبا، مدرن و لوکس برنامه ریزی کرد.

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به سرمایه گذاری بزرگ این شرکت برای خرید پلتفرم خودروی فیدلیتی، خاطرنشان کرد این شرکت در در قوای محرکه هم سرمایه گذاری بالایی نموده و بر اساس برنامه ریزی ها از طریق شرکت های زیرمجموعه فراوری قوای محرکه را نیز شروع خواهد نمود.

وی در خصوص تیراژ فراوری خودروی فیدلیتی اظهار کرد: در سال نخست فراوری 9 هزار دستگاه برنامه ریزی شده که این تعداد در سال های آینده به بیش از 20 هزار خودرو در سال افزایش خواهد یافت.

فیدلیتی که در دو مدل 5 و 7 جایگاه عرضه می شود، از پیشرانه 4 سیلندر و 1.5 لیتری توربو شارژر بهره می برد که توانایی فراوری 155 اسب بخار قدرت و حداکثر 230 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. بهمن موتور این خودرو را با لیست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی راهی بازار نموده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، جایگاه های برقی جلو، سیستم مولتی مدیا با قابلیت میرورلینک، رادار بین خطوط، سنسور نور و باران، tpms، درایو مد و…. اشاره نمود.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی از امکانات فیدلیتی می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش لحظه ای فشار باد تایرها، جایگاه برقی راننده و سرنشین به همراه گرم کن، برف پاک کن با سنسور باران، فرمان چرمی و مجهز به کلید های دسترسی به سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایشگرلمسی 25/10 اینچی، انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (میرور لینک)، شارژ وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، جلوآمپر 3/12 اینچی دیجیتال، تثبیت کننده سرعت خودرو، چراغ ها با تکنولوژی Full LED، روشنایی اتوماتیک چراغ های جلو، سان روف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندق عقب (توسط پا)، کالیپر های قرمز سیستم ترمز و… اشاره نمود.

در بحث ایمنی نیز به ترمز ضدقفل، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA-EBD-EBA، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشدار دهنده انحراف از خطوط، تشخیص نقاط کور، ترمز پارک برقی به همراه توقف اتوماتیک، دوربین 360 درجه، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی و سیستم تشخیص مانع مجهز است.

قیمت خودرو فیدلیتی: با توجه به امکانات رفاهی، قوای فنی و طراحی ظاهری فیدلیتی درمیابیم که اگر این شرکت همانطور که وعده داده شده، فیدلیتی را با قیمتی کمتر از 700 میلیون تومان به دست مصرف کننده نهایی برساند.

مشخصات فیدلیتی:

معرفی خودرو دیگنیتی

دانگ فنگ ix5 با نام دیگنیتی - Dignity به بازار ایران ورود نموده و با همکاری بهمن موتور و دانگ فنگ چین به در ایران به فراوری خواهد رسید.

با بازگشت تحریم های صنعت خودرو و خروج مزدا هاوال و فاو، سه شریک معتبر گروه بهمن از ایران، این شرکت مذاکرات و کوشش های خود برای فراوری محصولی جدید را با دانگ فنگ شروع کرد و حاصل آن، فراوری ix5 با نام تجاری دیگنیتی پرایم در بازار ایران شده است.

دیگنیتی یک کراس اور کوپه با طراحی مدرن و به روز است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره می برد، جعبه دنده این خودرو نیز یک گیربکس اتوماتیک CVT است که نیروی موتور را به چرخ های جلو خودرو منتقل می نماید.

بهمن موتور که در ابتدا عقد قرارداد برای فراوری این خودرو را تکذیب نموده بود، در اوایل مهرماه 99 رسما برنامه ریزی برای فراوری این محصول را تایید کرد و بنابر اخبار واصله، عرضه بهمن دیگنیتی تا سرانجام سال 99 انجام خواهد شد.

بهمن دیگنیتی در بازار ایران، رقبایی، چون هاوال H2، ام وی ام x55، هایما s7، جک S5 و حتی تیگو 5 توربو را در مقابل خود دارد.

قیمت خودرو دیگنیتی: در بازار ایران با توجه به قیمت آن در بازار چین حدود 700 الی 900 میلیون تومان است.

مشخصات دیگنیتی:

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1135

به "فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی شاسی بلند جدید در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی شاسی بلند جدید در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید