لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی به صورت ویژه به امر تسهیل گری فضای کسب و کار استان خوزستان توجه داشته باشند تا فعالان مالی در بخش خصوصی بتوانند به خوبی فعالیت نمایند.

لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

امید حاجتی در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز (27 دی ماه) برگزار گردید، اظهار کرد: کارگروه زیربنایی استان خوزستان به عنوان یکی از کارگروه های پرتلاش، به خوبی فعالیت و کار خود را انجام می دهد و تصمیمات این کارگروه، در بسیاری از موارد به ویژه در بحث سرمایه گذاری بسیار مشخص نماینده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: بعضی از موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری به ویژه در مورد شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان، همچنان با مسائلی روبرو است و انتظار داریم این مساله مورد توجه جدی کارگروه زیربنایی قرار بگیرد و در صورت احتیاج به هماهنگی های بیشتر، مساله در شورای برنامه ریزی خوزستان مطرح گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان توضیح داد: در شرایطی که تحریم ها فشار بسیاری به کشور وارد نموده اند و در سال جهش فراوری نیز قرار داریم، احتیاج است که با سرعت بیشتری مسائل مربوط به بحث های سرمایه گذاری و فراوری دنبال شوند و در کارگروه زیربنایی استان به حل این مسائل توجه ویژه ای گردد.

حاجتی با اشاره به مسائل موجود در واگذاری زمین به شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان نمود: در چند شهرک صنعتی در خوزستان مسائلی در زمینه واگذاری سند زمین ها به شرکت شهرک های صنعتی وجود دارد و این شرکت نمی تواند به صورت کامل واگذاری زمین را انجام دهد تا کارخانه و یا واحد فراوریی با در رهن بانک قرار دادن سند واحد خود، از بانک تسهیلات دریافت کند.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد شوراهای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که از سوی وزارت کشور اجرا شده است، اضافه کرد: یکی از بخش هایی که ارتباط میان فعالان مالی و بدنه دولت در آن برقرار می گردد و بسیاری از مسائل و مسائل بخش خصوصی در آن حل می گردد، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است. در ارزیابی وزارت کشور، شورای گفت وگوی خوزستان و اصفهان در رتبه اول شوراهای برتر کشور قرار گرفته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان نمود: اقدامات بسیار خوبی در جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اجرا شده و مسائل بسیاری از فعالان بخش خصوصی در این جلسات با پیگیری های اجرا شده، حل شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت هایی که دستگاه های اجرایی عضو از شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی انجام می دهند، فضای مناسب و تسهیل شده ای برای فعالان مالی ایجاد گردد. شرایط تحریمی و تورمی، فعالیت بخش خصوصی را با مسائل جدی روبرو نموده است و اگر حمایت های بخش دولتی از بخش خصوصی نباشد، فعالیت برای بخش خصوصی سخت خواهد بود و تبعات آن نیز گریبانگیر مردم خواهد شد.

حاجتی بیان نمود: بخشی از درآمدهای دولت نیز در گرو فعالیت های مالی بخش خصوصی است تا دولت بتواند متناسب با آن فعالیت ها، درآمدهای مالیاتی به دست آورد و از این رو ضروری است دستگاه های اجرایی به صورت ویژه به امر تسهیل گری فضای کسب و کار استان خوزستان توجه داشته باشند تا فعالان مالی در بخش خصوصی بتوانند به خوبی فعالیت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 889

به "لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید