متن کامل آیین نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان

به گزارش مجله پیوند، معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی موضوع پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را برای اجرا به دستگاهی ذی ربط ابلاغ کرد.

متن کامل آیین نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، هیئت وزیران در جلسه 11 خرداد 1399 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (16) قانون بودجه سال 1399 کل کشور، موضوع پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را تصویب کرد.

بر این اساس، به منظور تسهیل در تأمین مسکن بازنشستگان صندوق های کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی از محل منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت الگوی مصرف مسکن پرداخت می گردد.

سقف فردی تسهیلات پرداختی در کلان شهرها 500 میلیون ریال و سایر شهرها و روستاها 400 میلیون ریال مشخص می گردد. نرخ تسهیلات مذکور در شهر تهران 9 درصد، مراکز استان ها هفت درصد و سایر مناطق شهری و روستایی چهار درصد مشخص می گردد.

بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی برای دریافت تسهیلات مذکور باید طی (10) سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده ننموده باشند. سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از سی میلیون ریال در ماه، از دیگر شرایط اخذ این تسهیلات است.

افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند. در ضمن تسهیلات مزبور صرفاً برای واحدهای کمتر از (15) سال ساخت قابل پرداخت بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن (10) سال مشخص می گردد.

هم چنین، صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی موظفند بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به بازنشستگان معرفی شده را تا تسویه کامل تضمین کنند و ظرف یک ماه بعد از ارسال اطلاعات اعلامی بانک مسکن نسبت به کسر اقساط ماهانه تسهیلات یادشده از مستمریِ دریافت کنندگان تسهیلات، اقدام و حداکثر تا ده روز از تاریخ پرداخت مستمری های ایشان به حساب بانک مسکن کارسازی کنند.

  • متن کامل این آئین نامه را اینجا بخوانید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 474

به "متن کامل آیین نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن کامل آیین نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید