نباید بازار نفت را سیاسی کرد ، 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند

به گزارش مجله پیوند، و زیر نفت راهکار رسیدن به یک صلح پایدار را کنار گذاشتن قلدرمآبی و پرهیز از سیاسی کردن بازار های انرژی دانست.

نباید بازار نفت را سیاسی کرد ، 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بیژن زنگنه با اشاره به سخنرانی خود در بیست ودومین نشست سالانه وزیران مجمع کشور های صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) گفت: در سخنرانی خودم به نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات جهانی در چهار سال اخیر اشاره کردم؛ از رفتارش در مورد کنوانسیون های آب و هوایی گرفته تا جنگ تجاری با چین و از همه مهمتر خروج از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی بر ایران.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در محدود کردن دسترسی ایران به درآمدهایش گفت: این اقدام آمریکایی ها باعث شده تا ما در شرایط کرونایی نتوانیم به درآمد های خودمان دسترسی داشته باشیم و نتوانیم آن را در راستای بهبود شرایط زندگی مردم به ویژه مسائل بهداشتی و پزشکی آن ها هزینه کنیم.

وزیر نفت شرح داد: با این حال و به رغم تمامی فشار ها ما توانسته ایم صنعت گازمان را توسعه دهیم و به رکورد استخراج هزار میلیون متر مکعب گاز در روز دست یافتیم و همچنین امروز 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند.

وزیر نفت در انتها تاکید کرد: در یک جهان صلح آمیز و برای یک صلح پایدار باید همکاری بین المللی افزایش یابد و قلدرمآبی را کنار بگذاریم و از سیاسی کردن بازار ها به ویژه بازار انرژی خودداری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 766

به "نباید بازار نفت را سیاسی کرد ، 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید بازار نفت را سیاسی کرد ، 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید