هایما 8 اس ایران خودرو آنالیز شد ، مشخصات فنی و قیمت

به گزارش مجله پیوند، هایما 8 اس ایران خودرو آنالیز شد. کراس اوور 192 اسبی تازه ایران خودرو چه مشخصاتی دارد و آیا ارزش خرید دارد؟

هایما 8 اس ایران خودرو آنالیز شد ، مشخصات فنی و قیمت
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: هایما 8 اس محصول تازه ایران خودرو برای بازار کشور است که البته بعد از فروش و رسیدن به دست مصرف کنندگان در اختیار رسانه ها نهاده شد! این خودرو از لحاظ کلاس و توان رقبایی مانند لاماری ایما، تیگو 8 پرو و فونیکس FX را پیش را روی خود دارد.

اما نکته عجیب قیمت کمتر کارخانه هایما در مقابل قیمت بیشتر کارخانه خودرویی مانند لاماری ایما است. این در حالی است که قیمت هایما 8 اس در کشور مبدا یعنی چین، بیشتر از قیمت لاماری است! اما عملکرد فنی این خودرو چگونه است و آیا ارزش خرید دارد؟

شتاب خوب، موتور و گیربکس هماهنگ!

موتور هایما 8 اس، یک پیشرانه 1/6 لیتری توربو GDI است. موتوری که حجم دقیق آن 1594 سی سی و با کد HMA GA16-YF شناخته می گردد.

این موتور 192 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه نیرو دارد. مقدار گشتاور خروجی آن به 293 نیوتن متر می رسد که در دورهای 1500 تا 4500 در دسترس است.

گیربکس خودرو نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است. شتاب و کشش خودرو راضی کننده است و از آن مهم تر هماهنگی مناسب موتور و گیربکس خودرو است.

چرا که این خودرو به وسیله مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با شرایط بنزین و… کشور سازگار شد. اتفاقی که در بیشتر چینی های مونتاژی رخ نمی دهد. سواری خودرو به واسطه استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب مناسب است. اما هندلینگ خودرو ضعیف تر از انتظارمان بود.

عملکرد گیربکس خودرو نیز مناسب و روان بود. در مجموع می توان گفت هایما 8 اس خودرویی با شتاب مناسب، سواری نرم و هندلینگ معمولی است.

طراحی ظاهری و کابین

هایما 8 اس در نمای جلو طراحی نسبتا مجذوب کننده و البته خشنی دارد. الگوی چراغ های دوبل کشیده و جلو پنجره متناسب جلوی این خودرو را زیبا نموده است. اما بیرون زدن بعضی از قسمت های در موتور از بدنه خودرو، جزو ضعف های آیرودینامیکی خودرو است.

نمای جانبی خودرو بسیار ساده است اما جزو معدود خودروهای چینی است که میزان رینگ و تایر آن با سایز بدنه همخوانی دارد و همین ویژگی باعث اسپرت شدن این نما است.

نمای عقب خودرو نیز بسیار ساده و تخت است و تا لب سپر خوب است. اما کار چندانی روی نیمه پایینی بخش عقب خودرو نشده است و این بخش بیش از حد ساده است.

در کل باید گفت هایما 8 اس طراحی ساده اما قابل قبولی دارد. هر چند زیبایی لاماری را ندارد اما حداقل کُپی نیست و هویت خود را دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

هایما 8 اس به امکاناتی مانند سان روف برقی پانورامیک، شش کیسه هوا، صندلی برقی راننده و شاگرد با گرم کن، کی لس، مانیتور، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، کنترل پایداری و… است.

برای مشاهده امکانات کامل خودرو کلیک کنید.

قیمت مناسب!

قیمت هایما 8 اس در چین حدود 950 میلیون تومان است و این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو یک میلیارد و 212 میلیون تومان اعلام شد.

یعنی ایران خودرو حدود 28 درصد سود روی آن کشیده است که البته بخشی از آن بابت هزینه های گمرکی، عوارض و…است. در مقابل خودرویی مانند لاماری ایما در چین حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد در حالی که قیمت کارخانه آن یک میلیارد و 430 میلیون تومان است! و این یعنی 75 درصد افزایش قیمت نسبت به مبدا.

اما این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ علت اول این است که ایران خودرو و هایما شریک تجاری یکدیگر هستند و ایران خودرو قصد عرضه تعداد قابل توجهی هایما 8 اس را دارد و این ها یعنی خرید با قیمت مناسب تر از مبدا. از سوی دیگر نیز معین می گردد که قیمت گذاری محصولات چینی کاملاً سلیقه ای صورت می گیرد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: بیت ران
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1757

به "هایما 8 اس ایران خودرو آنالیز شد ، مشخصات فنی و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایما 8 اس ایران خودرو آنالیز شد ، مشخصات فنی و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید