آلمان: رفتار اروپا در قبال آفریقا در دوران کرونا شرم آور است

به گزارش مجله پیوند، وزیر توسعه آلمان بی توجهی اروپا به عواقب شدید بحران کرونا در کشورهای آفریقایی و در حال توسعه را شرم آور خوانده و درباره هجوم مجدد پناهندگان در این شرایط هشدار داد.

آلمان: رفتار اروپا در قبال آفریقا در دوران کرونا شرم آور است

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گرد مولر، وزیر توسعه آلمان در تبادل نظر با آر ان دی آلمان به عواقب کرونا در کشورهای فقیرتر جهان پرداخته و گفت: این پیام که این بیماری همه گیر در کشورهای در حال توسعه یک بحران گرسنگی و مالی سخت را ایجاد نموده است متاسفانه هنوز به خیلی از کشورها از جمله اتحادیه اروپا نرسیده است.

وی اضافه نمود: البته بروکسل پولی را برای اقدامات یاریی برای این منظور اختصاص داده، اما تا به حال هیچ مبلغی از این پول در دسترس قرار نگرفته و این شرم آور است.

وزیر توسعه آلمان در ادامه این تبادل نظر توضیح داد: طبیعتا توجهات در چنین بحرانی ابتدا متوجه کشور خودی است. اما در یک بیماری همه گیر درک این موضوع که ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم واقعا کار دشواری نیست. اگر ما این ویروس را در سراسر جهان شکست ندهیم مانند بومرنگ به خود ما باز می گردد. در این صورت موفقیت های ما در مبارزه با بحران کرونا از بین خواهد رفت و این نوعی سکوت کردن در برابر موج جدید پناهندگان است.

مولر در ادامه این تبادل نظر توضیح داد: ممکن است ما در اروپا تا حدودی این ویروس را تحت کنترل داشته باشیم، اما در بخش های دیگری از جهان این ویروس همچنان شایع است.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جهان گفت: من نگرانم که نقطه اوج کرونا در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و نوظهور هنوز به دست نیامده باشد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه در کجا بدترین شرایط وجود دارد گفت: مطمئنا در مناطقی که جنگ های داخلی حاکم است از جمله در یمن.

مولر اضافه نمود: اخیرا کنفرانس جمع آوری یاری ها برای این منطقه حدود نیمی از آنچه برای مراقبت از مردم این کشور ضروری است را وعده داد.

وی در ادامه به مرگ در اثر گرسنگی که به صورت روزانه در این کشور و جاهای دیگر رخ می دهد اشاره نموده و گفت: زنجیره های تامین در هم شکسته است. میلیون ها نفر بدون مزایایی کار خود را از دست داده اند و مردم هر روز برای زنده ماندن کوشش می نمایند.

مولر در ادامه تاکید نمود که اروپا نباید تنها به داخل و به خود نگاه کند. کمیسیون اروپایی می خواهد در هفت سال آینده یک بودجه 1100 میلیارد یورویی را تنظیم کند و 750 میلیارد یورو هم برای کاهش عواقب مالی بیماری همه گیر کرونا مد نظر قرار داده است. اما بودجه مثلا آفریقا تنها حدود یک میلیارد یورو در هر سال افزایش می یابد. این یک عدم تعادل و تضاد آشکار است.

وی اضافه نمود: به این ترتیب ما نمی توانیم با مسئولیت های پیش روی آینده مانند آمادگی برای بیماری های همه گیر، حمایت از آب و هوا و بازسازی دوباره مالی و مشاغل جدید برای جمعیت رو به رشد آفریقا کنار بیاییم.

وزیر توسعه آلمان همچنین تاکید نمود که برای یک برنامه بازسازی و تثبیت گسترده 50 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای کشورهای در حال توسعه کوشش می نماید و در این باره گفت: اگر اروپا به مسئولیت های خود در این راستا عمل نکند این عواقب ژئو پلیتیک عظیمی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: چین از این بحران ماهرانه استفاده می نماید و در همه کشورهای آفریقایی خود را به عنوان حامی مطمئن در شرایط اضطراری نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه به این رویکرد چین انتقادی ندارد گفت: اما اینجا این خطر ایجاد می گردد که ما در آفریقا همچنان عقب بمانیم. این نمی تواند به نفع ما باشد زیرا آفریقا قاره همسایه ما و منطقه ای با فرصت های مالی و دارای کشورهای در حال ظهور است. اروپا باید درک کند که مسائل آب و هوایی و مسئله پناهندگان را تنها مشترکا با آفریقا می تواند حل نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 471

به "آلمان: رفتار اروپا در قبال آفریقا در دوران کرونا شرم آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: رفتار اروپا در قبال آفریقا در دوران کرونا شرم آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید