خواص گوشت بلدرچین

به گزارش مجله پیوند، گوشت طیور به نام منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد. انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئین ها یافت نمی شود، درگوشت بلدرچین به وفور وجود دارد.اندازه پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوارکنندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مسن و از

خواص گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

نویسنده:سالومه آرمین

خواص گوشت بلدرچین:

گوشت طیور به نام منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد. انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئین ها یافت نمی شود، درگوشت بلدرچین به وفور وجود دارد.

میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوارنمایندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مسن و از کار افتاده که احتیاج مبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می نمایند.

از طرف دیگر به علت وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، مصرف آن برای بیماری هایی همچون آسم، تشنج، فشارخون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی مفید می باشد.

همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 ، روی آهن و سلنیوم است.

تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان فرق دارد.به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره شده است، در درمان بیماری آسم تاثیر مفیدی دارد و به علت غنی بودن از ویتامین B، در درمان بیماری های عصبی موثر می باشد. همچنین تخم بلدرچین به علت وجود آمینو اسیدهای فراوان در تغذیه بچه ها و بیماران بسیار موثر است. ضمناً از چربی کمتری نسبت به تخم مرغ برخوردار می باشد.

گوشت خام بلدرچین در یخچال به مدت 2 روز و گوشت پخته آن حداکثر برای 3 روز قابل نگهداری است. اگر قصد پختن بلدرچین را تا 2 روز پس از خرید ندارید، آن را منجمد کنید.

هیچگاه بلدرچین منجمد را در درجه حرارت اتاق جهت رفع انجماد نگذارید. بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا در طول شب رفع انجماد شود. همچنین می توانید با غوطه ور کردن آن در آب سرد، رفع انجماد کنید.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1271

به "خواص گوشت بلدرچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص گوشت بلدرچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید