رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران از گشایش های نو برای ورود واکسن به ایران اطلاع داد

به گزارش مجله پیوند، ریاحی در پاسخ به این سوال که چه واکسن هایی امکان ورود به ایران دارند؟ شرح داد: بسیاری از شرکت های عظیم فراوریکننده واکسن در دنیا، از قبل در ایران نماینده هایی داشته اند. برای مثال نماینده شرکت آسترازنکا در همان زمان اظهار داشت که امکان تامین تدریجی تا 30 میلیون دوز واکسن این شرکت برای ایران را دارد که تا مجوزهای لازم نهایی شده و فرایند واردات شروع گردد، تا به امروز حدود یک میلیون دوز واکسن از این طریق به وزارت بهداشت تحویل شده و این فرایند می تواند ادامه یابد. البته این واردات از سوی بخش خصوصی با برنامه اتاق برای واردات واکسن و تزریق آن به کارگران و فعالان خطوط فراوری فرق دارد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران از گشایش های نو برای ورود واکسن به ایران اطلاع داد

او ادامه داد: شرکت بایون تک آلمان که با فایزر مشترکا واکسنی بر اساس پروتئین ویروس طراحی کردند هم در ایران نماینده داشت و امکان واردات از تولیدات در آلمان وجود دارد که در صورت فراهم شدن مقدمات تا آخر 2021 تا 20 میلیون دوز به ایران وارد خواهد شد. نمایندگی بلژیک شرکت جانسون اند جانسون هم در ایران نماینده دارند و از این محل هم می توان انتظار داشت که 20 میلیون دوز واکسن به وسیله ساز و کار کواکس به کشور برسد و می توان امیدوار بود که تا پیش از خاتمه امسال میلادی این واکسن ها در ایران تحویل شده باشند، هر چند یک یا دو ماه جابجایی احتمالی با توجه به زمان ثبت سفارش ما و پرداخت هزینه واکسن هم امکان رخ دادن دارد.

به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو، سینوفارم چین تنها شرکت واکسن سازی است که در ایران نماینده ندارد اما به وسیله هلال احمر واکسن های این شرکت هم به ایران رسیده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1223

به "رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران از گشایش های نو برای ورود واکسن به ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران از گشایش های نو برای ورود واکسن به ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید