فرایند کاهشی کرونا نباید فریبمان بدهد، زدن واکسن به معنی ایمن بودن نیست

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید نمود که شرایط شیوع بیماری کرونا در استان فارس همچنان حالتی شکننده را دارد و فرایند کاهشی آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نباید موجب فریب جامعه و کاهش سطح حساسیت ها نسبت به آن گردد.

فرایند کاهشی کرونا نباید فریبمان بدهد، زدن واکسن به معنی ایمن بودن نیست

مهرزاد لطفی که صبح سه شنبه 23 شهریور در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری کروناویروس علوم پزشکی شیراز، سخن می گفت، با یادآوری اینکه طی شبانه روز گذشته با افزایش تعداد بیماران نو بستری شده در بیمارستان های فارس روبرو بودیم، گفت: طی شبانه روز گذشته 425 بیمار مثبت یا دارای علائم، در بیمارستان های فارس بستری شدند، حال آنکه این تعداد برای روز قبل از آن 309 نفر بود.

لطفی با اشاره به ضرورت تداوم رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، گفت: شرایط شیوع این بیماری در استان فارس همچنان شنماینده است و ضرورت دارد که شهفرایندان نسبت به رعایت کامل و دقیق مسائل بهداشتی، دقت نظر داشته و با حساسیت کامل، مواردی نظیر فاصله اجتماعی، ماسک و ... رعایت نمایند.

این مقام مسئول در استان فارس، با تاکید بر اینکه دریافت واکسن به معنای مصونیت قطعی در برابر کرونا نیست، اضافه کرد: در شرایط کنونی با افزایش سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، یکی از نگرانی ها، بی توجهی بعضی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن است.

وی با آنالیز آخرین شرایط کرونا در استان و اعلام خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان طی چند روز اخیر، شکست زنجیره های انتقال این بیماری را علاوه بر دریافت واکسن و توسعه ایمنی عمومی در جامعه، نیازمند پایبندی جدی تمامی افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست که با کوشش مسوولان اجرایی و همراهی مردم ممکن می گردد.

لطفی با اشاره به گذشت حدود 19 ماه از شروع این اپیدمی و توسعه آگاهی های علمی بین المللی در این زمینه، اضافه کرد: یافته های نو و آگاهی بیشتر نسبت به خصوصیات این ویروس و چرخش آن در جامعه، همچنان ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، وجود تهویه مناسب در محیط و پرهیز از تجمعات را یادآور می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعلاوه با آنالیز آخرین شرایط بیماری در شهرستان های استان، پیگیری برای شناسایی علت افزایش ابتلا در بعضی منطقه ها استان را در دستور کار مسوولان دانشگاه و مسوولان شهرستان ها قرار داد.

لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری اسم کرد و اضافه کرد: قطع زنجیره های انتقال بیماری در استان تنها با همدلی و مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی میسر می گردد.

رئیس علوم پزشکی شیراز بعلاوه در این نشست فرایند انجام تست های pcr در مراکز 16 ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید19 و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19 را ارزیابی و فرایند واکسیناسیون در استان و راهکارهای سرعت بخشیدن به فرایند انجام این فرآیند را پیگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1249

به "فرایند کاهشی کرونا نباید فریبمان بدهد، زدن واکسن به معنی ایمن بودن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کاهشی کرونا نباید فریبمان بدهد، زدن واکسن به معنی ایمن بودن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید