سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی هایش است

به گزارش مجله پیوند، مهندسان پلی استیشن 5 سونی در کنفرانس توسعه تفریح های رایانه ای ژاپن (CEDEC) در 21 آگوست سخنرانی جذابی داشتند. این ارائه حول محور کوشش های تیم پلی استیشن 5 برای ایجاد یک سیستم اتوماتیک برای تست بازی ها و تضمین کیفیت آن ها است که با استفاده از یادگیری ماشینی برای شبیه سازی تجربه گیم پلی شبیه به انسان قرار است انجام گردد.

سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی هایش است

البته تست کیفیت اتوماتیک مورد بحث برای توسعه بازی و جست وجوی باگ ها در خود بازی ها اعمال نمی گردد، بلکه در سیستم های پلی استیشن 5 مانند سیستم های Home و Control Center آن، استفاده می گردد. سیستم عامل پلی استیشن 5 شامل عناصری است که به گیم پلی و پیشرفت بازی مرتبط هستند و کارت های اکتیویتی (Activity Cards) یک مثال واضح از این مورد هستند و چنین عملکرد هایی باید با انجام بازی ها آزمایش شوند.

با این حال، به گفته مهندس سونی، آزمایش به صورت دستی فقط می تواند چندین بار در طول پروژه انجام گردد، به این معنی که بسته به زمان وقوع یک باگ، می تواند دقیقا قبل از انتشار پیدا گردد و به طور بالقوه برنامه ریزی ها را مختل کند. از سوی دیگر، در صورت اتوماتیک بودن، می توان آزمایش را به صورت روزانه انجام داد، به این معنی که اشکالات زودهنگام شناسایی می شوند و توسعه دهندگان می توانند زودتر آن ها را رفع نمایند.

راه چاره سونی برای این چالش، توسعه یک سیستم بازی اتوماتیک است که هوش مصنوعی را در خود جای دهد. این سیستم به وسیله مهندسان روی کامپیوتر اجرا می گردد و داده های صفحه نمایش را از پلی استیشن 5 دریافت می نماید. در ادامه در پاسخ به داده هایی که از دریافت می نماید، ورودی های کنترلر را مشخص نموده و به پلی استیشن 5 می فرستد، یعنی به عبارتی بازی را انجام می دهد.

این سیستم از دو عامل تشکیل شده است: یک عامل بازپخش و یک عامل تقلید. عامل بازپخش صرفا گیم پلی دستی ضبط شده قبلی را پخش می نماید و برای پیمایش منو و صحنه های بازی استفاده می گردد که به روشی از پیش مشخص شده بدون متغیر های تصادفی کار می نمایند. از سوی دیگر، عامل تقلید یک مدل هوش مصنوعی است که یاد گرفته است چگونه با استفاده از یک نوع یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقلید، بازی ها را مانند یک انسان انجام دهد. عامل تقلید الگو های رفتاری را از داده های نمونه ای که روی آن آموزش داده شده است، بازتولید می نماید. این به این معنی است که می تواند بازی ها را حتی زمانی که عوامل تصادفی وجود دارند، انجام دهد. سیستم اتوماتیک سونی در طول فرآیند تست، بین این دو عامل سوئیچ می نماید. برای مشخص زمان احتیاج به تغییر از عامل بازپخش به عامل تقلید، سیستم از ویژگی های تشخیص صحنه و تطبیق الگو استفاده می نماید تا آنالیز کند که آیا صحنه بازی با داده های از پیش آماده شده مطابقت دارد یا خیر.

منبع: AUTOMATON

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1775

به "سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی هایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی هایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید